Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Setkání složek ČAS

Setkání složek ČAS

V sobotu 5. března 2005 se v Praze - Kolovratech sešli na pracovním setkání zástupci poboček, sekcí a kolektivních členů České astronomické společnosti z celé České republiky.

Představili zde činnost a nabídku svých skupin. Za přítomnosti ředitele Astronomického ústavu AV ČR Doc. Petra Heinzela zde byla založena nová sekce pro Evropskou astronomickou společnost. Byli přijati dva noví kolektivní členové - Jihlavská astronomická společnost a Hvězdárna a radioklub Karlovy Vary.

Česká astronomická společnost také převzala dalekohled v ceně 42 000 Kč, který jako podporu špičkové pozorovatelské práci zapůjčila firma SUPRA Praha, s.r.o.. Dalekohled putuje k pozorovateli proměnných hvězd Bc. Luboši Brátovi do Pece pod Sněžkou.

Na setkání České astronomické společnosti spolupracovaly firmy Dalekohledy Matoušek (www.dalekohledy.cz), Nakladatelství a vydavatelství Aldebaran (www.nva.cz) a SUPRA Praha, s.r.o. (www.celestron.cz).

Fotografie ze setkání České astronomické společnosti v Praze - Kolovratech najdete na adrese /galerie/view_album.php?set_albumName=cas_vv_setkani_slozek_200503

Animace pohybu komety C/2018 W2 poblíž M31

Rozměry obrázku jsou zhruba 15 x 10 stupňů, sever je nahoře, východ vlevo. Kometa je vyznačena kroužkem. Detail jejího pohybu v originálním měřítku je zobrazen v pravém dolním rohu.