Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Pozvánka na seminář SMPH v Brně v sobotu 6. prosince 2008

Pozvánka na seminář SMPH v Brně v sobotu 6. prosince 2008

Hvězdárna M. Koperníka v Brně
Výbor SMPH si co nejsrdečněji dovoluje pozvat všechny zájemce na tradiční podzimní seminář Společnosti pro MeziPlanetární Hmotu (tedy SMPH), který se uskuteční v prostorách Hvězdárny a planetária M. Koperníka v Brně v sobotu 6. 12. 2008.

Program

Neveřejná část programu

10.00 - schůze výboru SMPH

Veřejná část programu

Od 13.00
- Zahájení semináře (Ivo Míček)
- Vzpomínka na Ing. Miloše Webera (Tomáš Weber)
- Příspěvky pozorovatelů meteorů, LEPEX 2008 (Pavol Habuda, Jakub Koukal a spol.)
- Pozorování na Slovensku (Roman Piffl a spol.)

Od 16.00 do 18.00
- "Výzkum meteorů pomocí videokamer" - Mgr. Pavel Koten, PhD (AsÚ AV ČR, v.v.i. Ondřejov)

Po skončení semináře bude (avšak nezávisle na semináři) následovat pořad pro veřejnost ve velkém planetáriu s názvem "Měsíční podvod", který začíná v 18 hodin.

29. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 7. do 21. 7. 2019. Měsíc bude v úplňku a nastane jeho částečné zatmění. Během noci je vidět Jupiter a Saturn, k nimž se přidává i Neptun a nad ránem Uran. Aktivita Slunce je velmi nízká. Indie letí k Měsíci, koncem týdne čekáme dva starty k ISS. Hayabusa 2 provedla druhý odběr vzorků z planetky Ryugu. Raketa Proton-M vynesla dalekohled Spektr-RG, raketa Vega selhala. Před 50 lety přistáli lidé na Měsíci a před 25 lety dopadaly první kusy komety na Jupiter.

Titul Česká astrofotografie měsíce za červen 2019 obdržel snímek „Nočné svietiace oblaky“, jehož autorem je Jakub Zahuranec   Noční svítící oblaka, nebo „nočné svietiace oblaky“, v rodné řeči autora snímku Jakuba Zahurance ze Slovenska, jsou krásným úkazem. Chtělo by se říci