Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Prázdniny se Sluncem 2019 na hvězdárně v Ondřejově

Prázdniny se Sluncem 2019 na hvězdárně v Ondřejově

Siločáry magnetických polí Slunce
Autor: NASA/Solar Dynamics Observatory

Zajímáš se o Slunce a jeho aktivitu? Chceš se něco nového naučit a zároveň se pořádně bavit? Pořádáme akci pro středoškolské studenty. Přidej se!

Přihlas se na tuto výjimečnou akci pořádanou ke 100 letům založení IAU (Mezinárodní astronomické unie) pod záštitou Slunečního oddělení Astronomického ústavu Akademie věd České Republiky, Astronomického ústavu Univerzity Karlovy a Sluneční sekce České astronomické společnosti.

Prázdniny se Sluncem zažiješ na hvězdárně v Ondřejově ve dnech 19. až 22. července 2019.

Akce není finančně dotována, náklady na dopravu a stravování si účastníci hradí sami. Dotace sjednaná účastníky u soukromých sponzorů je možná. Přenocování ve vlastních spacácích a vlastních stanech nebo v místnosti v areálu observatoře.

Účastníci budou vybráni na základě přihlášky a motivačního dopisu. Formulář přihlášky je ke stažení zde [PDF] [DOC].

Vyplněnou přihlášku a motivační dopis je nutné zaslat na adresu Bc. Martina Exnerová Astronomický ústav AVČR, Fričova 298, 251 65 Ondřejov do 15. 5. 2019, nebo oskenovanou na adresu prazdniny@asu.cas.cz. O nezařazení nebo zařazení do soustředění (případně s dalšími detaily) budou zájemci informováni emailem do 30. 5. 2019.

Jménem organizátorů soustředění Prázdniny se Sluncem

Bc. Martina Exnerová, RNDr. Pavel Kotrč, CSc., a doc. Mgr. Michal Švanda, Ph. D.

Převzato: Stránky letní školy

Štítky: Astronomický ústav AV ČR, Slunce

21. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 20. 5. do 26. 5. 2019. Měsíc po úplňku úbývá k poslední čtvrti. Mars je vidět večer, míjí hvězdokupu M35. V druhé polovině noci je nejlépe pozorovatelný Jupiter a nad ránem Saturn. Slunce ukazovalo skvrny i pěkné protuberance. Mise Starlink 1 společnosti SpaceX zatím čeká na start. Čína má za sebou další úspěšný start. Sonda LRO vyfotografovala na Měsíci místo dopadu sondy Beresheet. Očekáváme také indický a čínský start. Před 185 lety se narodil John Tebbutt, objevitel Velké komety 1861.

Nov Mesiaca  a konjunkcia s Marsom plus El- Nath Beta Taur

Pekný západ Mesiaca sa dial tak rýchlo že som nestihal. Kazil sa mi teleobjektív a tak som robil iba s menším ohniskom. Som rád , že to i tak pekne vyšlo. Až neskôr cez Stellarium som zistil že je tam Mars a El-Nath, Beta Taur, ktoré sa rozsvietili ako prvé. Potom už prišli mraky a bolo po veľkolepom - pre mňa -divadle.