Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  kniha: Zatmění Slunce a Měsíce a příbuzné úkazy

kniha: Zatmění Slunce a Měsíce a příbuzné úkazy

Zatminí Slunce a Misíce a píbuzné úkazy
Nakladatelství Aldebaran zabývající se vydáváním převážně astronomické literatury, vydalo další novou knihu pod názvem Zatmění Slunce a Měsíce a příbuzné úkazy (2003 - 2012).V publikaci naleznete přehled zajímavých úkazů, které nastanou v období 2003 až 2012. Ve většině případů je spatříte i pouhým okem. Kniha podává základní informace o vzniku těchto nebeských úkazů a najdete v ní i řadu zajímavostí.

Publikace má jednu výhodu - po dobu 10 let bude stále aktuální. Může se stát vašim průvodcem po zajímavých astronomických úkazech, jakými bezesporu zatmění Slunce, Měsíce či přechody planet přes sluneční disk jsou. Potřebné pozorovatelské informace naleznete pro úkazy, které v nastanou v letech 2003 - 20012, a také po roce 2012 v ní najdete ještě platné základní informace.

Kniha má 74 stran, doporučená cena 75,-- Kč. Knihu je možné si objednat na www.nva.cz nebo přímo na e-mailu nva@nva.cz.

27. vesmírný týden 2022

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 4. 7. do 10. 7. 2022. Měsíc bude v první čtvrti. Planety jsou vidět na ranní obloze. Kometa C/2017 K2 (PanSTARRS) se pohybuje souhvězdím Hadonoše. Aktivita Slunce je nízká. SLS je zpět ve VAB po úspěšném testu. Starship 24 a Super Heavy B7 poprvé se všemi motory. Před čtvrtstoletím se podařilo první úspěšné přistání na Marsu od mise Viking ze sedmdesátých let 20. století.