Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Pozorování Marsu v Sezimově Ústí

Pozorování Marsu v Sezimově Ústí

Vzhledem k výjimečnému úkazu, nabízí Hvězdárna Františka Pešty za jasného počasí mimořádná pozorování planety Mars.
Další informace  ZDE

datum čas akce poznámka
2.8.23-02 hodVelká opozice Marsu  - pozorování planety MARS, která je v toto období nejblíže Zemi > Petr Bartoš
POUZE ZA JASNÉHO POČASÍ
9.8.23-02 hodVelká opozice Marsu  - pozorování planety MARS, která je v toto období nejblíže Zemi > Vlastimil Neliba
POUZE ZA JASNÉHO POČASÍ
16.8.23-02 hodVelká opozice Marsu  - pozorování planety MARS, která je v toto období nejblíže Zemi > Vlastislav Feik
POUZE ZA JASNÉHO POČASÍ
23.8.22-02 hodVelká opozice Marsu  - pozorování planety MARS, která je v toto období nejblíže Zemi > Petr Bartoš
POUZE ZA JASNÉHO POČASÍ
30.8.22-02 hodVelká opozice Marsu  - pozorování planety MARS, která je v toto období nejblíže Zemi > Václav Uhlíř
POUZE ZA JASNÉHO POČASÍ
6.9.21-00 hodVelká opozice Marsu  - pozorování planety MARS, která je v toto období nejblíže Zemi > Vlastimil Neliba
POUZE ZA JASNÉHO POČASÍ
13.9.21-00 hodVelká opozice Marsu  - pozorování planety MARS, která je v toto období nejblíže Zemi > Petr Bartoš
POUZE ZA JASNÉHO POČASÍ
20.9.20-00 hodVelká opozice Marsu  - pozorování planety MARS, která je v toto období nejblíže Zemi > Milan Vavřík

39. vesmírný týden 2021

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 27. 9. do 3. 10. 2021. Měsíc bude kolem poslední čtvrti a v neděli zakryje jednu jasnější hvězdu. Aktivita Slunce je nízká. Očekáváme start další z družic série Landsat z kalifornského kosmodromu Vandenberg. Probíhají přípravy na misi Sojuz MS-19, která má k ISS vynést i režiséra a herečku. Před padesáti lety odstartovala k Měsíci sovětská sonda Luna 19.

Snímek komety C/2019 O3 (Palomar).

Snímek komety C/2019 O3 (Palomar). Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Kometa se na obloze pohybovala souhvězdím Draka. Vzdálenost od Země 8.796 au, od Slunce 8.896 au. Rychlost pohybu po obloze 0.16 arcsec/min, jasnost podle efemeridy 17.7 mag.