Úvodní strana  >  Společnost  >  Uspořádání společnosti  >  Odborné skupiny  >  Odborná skupina pro tmavé nebe

Odborná skupina pro tmavé nebe

VV ČAS na základě článku 19 Jednacího a organizačního řádu ČAS zřídil odbornou skupinu zaměřenou na světelné znečištění. Vedením pověřil Pavla Suchana, který se v problematice světelného znečištění v České republice pohybuje od samého počátku, tedy od roku 2001, kdy Odborná skupina vznikla.

V Odborné skupině pro tmavou oblohu jsou zastoupeni odborníci z oborů astronomie, fyziologie, ekologie a ochrany přírody, techniky a světelné techniky a dalších. Odborná skupina působí jako poradní orgán pro státní správu a také pro jednotlivé obce, které chtějí osvětlovat šetrně k hvězdné obloze, přírodě i zdraví lidí. Věnujeme se také propagaci problematiky světelného znečištění.

Další informace o odborné skupině: http://svetelneznecisteni.cz/projekt/

Pavel Suchan, předseda – suchan@astro.cz, 737 322 815

Milada Moudrá – milada.moudra@gmail.com

a další na http://svetelneznecisteni.cz/projekt/

Informace o světelném znečištění:

www.svetelneznecisteni.cz

Facebook: Světelné znečištění, Chci zase vidět nebe plné hvězd, Jizerská oblast tmavé oblohy

Informační materiály ke stažení: http://svetelneznecisteni.cz/ke-stazeni/

Štítky: Světelné znečištění

26. vesmírný týden 2024

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 24. 6. do 30. 6. 2024. Měsíc bude v poslední čtvrti. Planety Saturn, Mars a Jupiter můžeme pozorovat pouze nízko na ranní obloze. Aktivita Slunce se opět zvýšila s třetím příchodem aktivní oblasti známé ze začátku května silnými erupcemi. Pozorovatelé úkazů na obloze mohou spatřit noční svítící oblaka. Mise kosmické lodi Starliner u ISS byla opět prodloužena. Čínská mise Chang’e 6 chystá velké finále s přistáním vzorků z Měsíce. Začíná projekt Česká cesta do vesmíru. Před 50 lety byla na oběžnou dráhu vynesena vojenská stanice typu Almaz, pojmenovaná z důvodu utajení jako Saljut 3.

Noční svítící oblaka