Úvodní strana  >  Články  >  Hvězdy  >  Květnový seminář o proměnných hvězdách

Květnový seminář o proměnných hvězdách

Světelné echo proměnné V838 Monocerotis
Autor: Hubble/NASA

Sekce proměnných hvězd a exoplanet České astronomické společnosti pořádá ve spolupráci s Hvězdárnou Zlín specializovaný seminář zaměřený na korektní analýzu fotometrických dat proměnných hvězd, objevených českými pozorovateli. Seminář proběhne v prostorách zlínské hvězdárny o víkendu 1. - 3. května a přihlášky zasílejte nejpozději do 7. dubna. Jak a komu? Na co se na semináři těšit? Čtěte dále...

Fázová křivka jedné z mnoha CzeV hvězd sestavená z dat objevitele a dat z robotické přehlídky Autor: Martin Mašek
Jarní seminář proběhne v termínu 1. - 3. května 2015 a má napomoci především objevitelům proměnných hvězd (ale nejen jim!) k provádění korektní analýzy jejich vlastních dat, případně doplněných o data z robotických přehlídek. CzeV katalog v současné době obsahuje přes 650 proměnných hvězd objevených českými amatérskými astronomy. Typ proměnnosti, kompletní světelná křivka nebo světelné elementy jsou však známy jen u malého počtu z nich. Další postupy, jak neznámé veličiny zjistit, budou tématem na semináři.

Začátečníci na semináři získají přehled o tom, jak mohou ve svých datech objevit vlastní, dosud neobjevenou proměnnou hvězdu a jak rozpoznají artefakty měření. Pokročilí účastníci semináře se seznámí s teoretickými základy periodové analýzy svých fotometrických dat, ale především se také sami naučí používat pro tyto účely vhodný software jako PerSea, Peranso nebo Period04.

Své přihlášky – návratky zasílejte nejpozději do 7. 4. 2015 emailem na adresu lsmelcer@seznam.cz. Připojte kontaktní informace na sebe a informaci o tom, co byste se na semináři chtěli naučit / prodiskutovat.

Ke stažení