Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Discovery se připravuje na únorový start
Vít Straka Vytisknout článek

Discovery se připravuje na únorový start

Discovery se vydal na cestu už brzy ráno místního času
Ve středu 14. ledna byl převezen na rampu 39A na mysu Canaveral raketoplán Discovery, odkud by měl 12. února startovat k Mezinárodní kosmické stanici. Poveze další sadu solárních panelů.

Převoz Discoveryho z haly VAB, kde byl připojen k nosným raketám a externí palivové nádrži, na rampu 39A, vzdálenou 5,5 km, trval asi 7 hodin a začal ve středu v 11:17 SEČ. Na rampě už raketoplán čeká jeho náklad, který tam byl přivezen 11. ledna. Zahrnuje nosník S6(tyto části Mezinárodní kosmické stanice nesou solární panely, termoregulační zařízení a podobné součásti) a sadu dvou solárních panelů s počtem 32 800 solárních buněk.

Toto vybavení bude nyní na rampě naloženo do nákladových prostor raketoplánu. Discoveryho čeká velké množství bezpečnostních prověrek, na jejichž konci snad bude úspěšný start 12.února ve 13:32 SEČ. Ve dnech 19.-21. ledna dorazí posádka na tzv. TCDT, což je kompletní nácvik předstartovních procedur včetně mávání novinářům. Členem posádky bude také japonský astronaut Koichi Wakata, který nahradí Sandru Magnusovou v pozici letového inženýra 18. základní posádky stanice.

Držme tedy palce jak této misi tak i misi následující. 12. května by se měl vydat raketoplán Atlantis směrem k Hubbleovu teleskopu.

perzeida