Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Japonská miniraketa Camui-50P

Japonská miniraketa Camui-50P

Jedna japonská univerzita navrhla konstrukci malé rakety, určené pro kosmonautické nadšence - amatéry, kteří jsou ochotni za ni zaplatit částku 2,1 miliónu japonských jenů (19 000 amerických dolarů). Na trhu se miniraketa objeví ještě v tomto měsíci (říjen 2004).

Raketu s názvem Camui-50P navrhla a vyrobila skupina vědců univerzity v Hokkaidó. Je schopna dosáhnout výšky 1 km během 3 sekund po startu. Délka rakety je 1,6 m, hmotnost 10,5 kg a nosnost asi 0,5 kg. To znamená, že může nést například malou videokameru.

"Cílem podobné komercializace kosmického trhu je seznámit širokou veřejnost s možnostmi výzkumu a využívání kosmického prostoru," uvádí se v tiskové zprávě, vydané vědecko-technickým střediskem univerzity. Přestože tato raketa má přitáhnout především pozornost vědeckých pracovníků, konstruktéři rakety jsou přesvědčeni, že tímto činem byl položen základ pro rozvoj nového zajímavého koníčka v Japonsku.

Camui-50P je hybridní raketa, která jako okysličovadlo používá kapalný kyslík. Po návratu na zemský povrch je možno raketu znovu použít. Konstruktéři rakety garantují všem zájemcům o tuto novinku, že je před zakoupením rakety během dvoudenní instruktáže seznámí s bezpečnou obsluhou a s provozem této poměrně drahé "hračky".

Měsíc a Jupiter nad Jihlavou