Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Posádka Columbie přispěla k záchraně mnoha životů
Pavel Koten Vytisknout článek

Posádka Columbie přispěla k záchraně mnoha životů

Posádka nešťastného letu Columbie uskutečnila na oběžné dráze více než 80 experimentů, které v konečném důsledku mohou přispět k záchraně lidských životů. Výsledky budou využity pro zvýšení bezpečnosti při zemětřeseních, snížení znečištění vzniklého spalováním fosilních paliv či zlepšení zdraví člověka.
Pokračování článku na Novinky.cz.

29. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 7. do 21. 7. 2019. Měsíc bude v úplňku a nastane jeho částečné zatmění. Během noci je vidět Jupiter a Saturn, k nimž se přidává i Neptun a nad ránem Uran. Aktivita Slunce je velmi nízká. Indie letí k Měsíci, koncem týdne čekáme dva starty k ISS. Hayabusa 2 provedla druhý odběr vzorků z planetky Ryugu. Raketa Proton-M vynesla dalekohled Spektr-RG, raketa Vega selhala. Před 50 lety přistáli lidé na Měsíci a před 25 lety dopadaly první kusy komety na Jupiter.

Titul Česká astrofotografie měsíce za červen 2019 obdržel snímek „Nočné svietiace oblaky“, jehož autorem je Jakub Zahuranec   Noční svítící oblaka, nebo „nočné svietiace oblaky“, v rodné řeči autora snímku Jakuba Zahurance ze Slovenska, jsou krásným úkazem. Chtělo by se říci

Částečné zatmění měsíce

Částečné zatmění měsíce 16.7.