Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Richard Branson plánuje komerční lety do vesmíru

Richard Branson plánuje komerční lety do vesmíru

Richard Branson plánuje komerení lety soukromým raketoplánem Virgin Galactic
Britský miliardář Richard Branson, který chystá komerční lety do vesmíru, doufá, že vlastním raketoplánem vyšle v nejbližší době do vesmíru tisíce astronautů.

"Bude možné, aby každá země měla své astronauty, nikoli pouze ty privilegované," řekl Branson, který je mimo jiné vlastníkem letecké, železniční a nahrávací společnosti. Jeho Virgin Atlantic Airways, založená v roce 1984, je druhou největší britskou dopravní společností, zajišťující přepravu na dlouhých mezinárodních leteckých linkách.

Kvůli stavbě pětimístného raketoplánu, který se má jmenovat Virgin Galactic, uzavřel smlouvu s americkou společností Mojave Aerospace Ventures, která vyslala do vesmíru loď SpaceShipOne. Cena týdenního letu, včetně třídenního školení má činit 100.000 liber (5 mil. Kč).

Zdroj: www.new.bbc
Převzato:Hvězdárna Valašské Meziříčí

29. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 7. do 21. 7. 2019. Měsíc bude v úplňku a nastane jeho částečné zatmění. Během noci je vidět Jupiter a Saturn, k nimž se přidává i Neptun a nad ránem Uran. Aktivita Slunce je velmi nízká. Indie letí k Měsíci, koncem týdne čekáme dva starty k ISS. Hayabusa 2 provedla druhý odběr vzorků z planetky Ryugu. Raketa Proton-M vynesla dalekohled Spektr-RG, raketa Vega selhala. Před 50 lety přistáli lidé na Měsíci a před 25 lety dopadaly první kusy komety na Jupiter.

Titul Česká astrofotografie měsíce za červen 2019 obdržel snímek „Nočné svietiace oblaky“, jehož autorem je Jakub Zahuranec   Noční svítící oblaka, nebo „nočné svietiace oblaky“, v rodné řeči autora snímku Jakuba Zahurance ze Slovenska, jsou krásným úkazem. Chtělo by se říci

Částečné zatmění měsíce

Částečné zatmění měsíce 16.7.