Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Vyšla kniha Vesmírné osudy

Vyšla kniha Vesmírné osudy

Kniha Vesmírné osudy
Autor: Ondřej Šamárek, Lukáš Houška

Řada čtenářů portálu Astro.cz možná zná seriál Vesmírné osudy vycházející v letech 2014–2015 na portálu Kosmonautix.cz, někteří si možná vybaví článek „I vy můžete pomoci vzniku knihy Vesmírné osudy“. Tehdy se však, i přes velkou snahu fanoušků seriálu, nepodařilo vybrat tolik prostředků, aby kniha mohla vzniknout. Navzdory nepřízni osudu se to nakonec podařilo a koncem listopadu 2017 uvedlo Nakladatelství C-Press knihu Vesmírné osudy autorů Ondřeje Šamárka a Lukáše Houšky na trh.

Jedná se o unikátní obrazovou publikaci, která vypráví osudy těch, kteří se rozhodli na hvězdné nebe nad námi dívat nejen ze Země, ale přiblížit se hvězdám blíž a posunout tak hranice našeho poznání.

Kniha zahrnuje osudy 29 osobností a vypráví jejich životní příběh velmi čtivou a nezaujatou formou. Rozprostírá jednotlivé osudy v jejich lidském rozměru, přináší řadu faktů a informací známých, méně známých i zcela nových včetně dvou dosud nezveřejněných portrétů. Určitě zaujme nejen fanoušky kosmonautiky, ale i historie, astronomie a vpravdě i dobrodružné četby, protože příběhy, ač doslova nabity fakty, nepřicházejí o svoji čtivost a splavný děj. Mohou se tak stát zajímavým zdrojem informací pro starší čtenáře, ale i velkou inspirací a vzorem pro ty mladší.

Kniha Vesmírné osudy je jednou z největších publikací věnovaných dobývání vesmíru, která u nás kdy vyšla. Má 656 stran, rozměry 216 x 276mm a váží více než 2,5 kg. Je možné ji zakoupit v knihkupectvích nebo objednat v e-shopu společnosti Albatros Media www.albatrosmedia.cz.

Petra Grulichová