Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hranice vesmíru s Petrem Kulhánkem

Hranice vesmíru s Petrem Kulhánkem

Zakřivený prostoročas kolem Země Autor: NASA
Zakřivený prostoročas kolem Země
Autor: NASA
V sobotu 15. června 2013 v 16:10 uvede Český rozhlas na stanici Plus pořad Nebeský cestopis s astrofyzikem prof. RNDr. Petrem Kulhánkem, CSc. Hlavním tématem budou hranice vesmíru.

V tomto dílu přicházíme s tématem náročným na představivost, ale věříme, že posluchačům se bude líbit. Budeme si totiž klást poměrně složité otázky o vesmíru jako celku, které si ale kladou snad všichni, kdo se o vesmír alespoň trochu zajímají.

Posuďte sami: Jak si představit zakřivený vesmír? Je vesmír konečný nebo nekonečný? Kde má vesmír hranice? Co je za vesmírem? Kam se vesmír rozpíná a kde je střed expanze?

Pokud vás tyto otázky zajímají, nebo dokonce přímo trápí, terapie s Petrem Kulhánkem vám určitě pomůže.

Nebeský cestopis s Petrem Kulhánkem Autor: Český rozhlas
Nebeský cestopis s Petrem Kulhánkem
Autor: Český rozhlas
V pravidelných rubrikách dále přivítáme léto a budeme řešit, proč nenastává noc, v anketě se zeptáme posluchačů, jak si představují hranice vesmíru, s Janem Kolářem zhodnotíme českou kosmonautiku, a v závěru odpovíme na dotazy posluchačů.

Jak pořad poslouchat? Pokud budete na internetu, můžete použít přehrávač streamu ČRo Plus. Stanice vysílá i na středních vlnách, digitálně, přes satelit. Vše je vysvětleno zde. Kdo si nenajde čas v sobotu 15. června od 16:10 do 17:00, může si pořad stáhnout z archivu. V něm se objeví jen několik minut po 17 hodině.

K poslechu pořadu si nezapomeňte připravit svoji obrazotvornost, tentokrát bude obzvláště potřeba. Rovnou zvu na další díl pořadu, za 14 dní budeme s Petrem Kulhánkem zkoumat největší magnety sluneční soustavy, tedy tělesa s magnetosférou.

Štítky: Vesmír, Nebeský cestopis