Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Sedmikrásky na nebi/on air z brněnské hvězdárny s Českým rozhlasem

Sedmikrásky na nebi/on air z brněnské hvězdárny s Českým rozhlasem

Unikátní projekt planetária pro tisíce posluchačů startuje z Kraví hory až do vesmíru. Už více než tři roky vzniká pořad Sedmikrásky on-line, ve kterém se debatuje o tajemstvích, krásách i záludnostech astronomie a kosmonautiky. Od dubna tohoto roku ale došlo k jedné výrazné změně!

Jednou měsíčně, vždy v neděli ve 21.00, vysíláme v přímém přenosu na všech regionálních stanicích Českého rozhlasu z některé z českých hvězdáren! Cíl přitom zůstává stejný. Povídat si o dění na nebi, místě odkud vysíláme, astronomických zajímavostech v okolí a kosmonautických projektech.

Začínáme 2. dubna na Hvězdárně a planetáriu Brno, pokračujeme přes Pardubice (30. dubna), Ostravu (28. května) a tak dál a tak dál.

Hlavním moderátorem zůstává Jiří Dušek z Hvězdárny a planetária Brno s Jiřím Kokmotosem z Českého rozhlasu Brno, za vydatné pomoci Michala Oklešťka z uskupení VISUALOVE, přibude pak host spojený s vysílacím místem, event. další diváci. Kromě pořadu v přímém přenosu nezapomeneme ani na video reportáže a budeme sbírat podklady pro netradiční astronomický bedekr.

Projekt se tak vrací opět na vlny rozhlasu, kde původně začal jako zpestření nedělních večerů v době lockdownů při pandemii koronaviru. Tehdy pořad lámal rekordy v online poslechovosti rádií. Dodnes píší posluchači pozitivní ohlasy a máme i zprávy, že vysílání z Kraví hory přivedlo k vědě nejednoho mladého člověka.

O pravidelné týdenní vysílání však také nepřijdete. V „mezičase“ – tedy zbývající neděle – nás najdete na stejném místě jako poslední tři roky, tedy na hvězdárenském YouTube a Facebooku. Tak co, naladíte si Sedmikrásky na nebi na Českém rozhlasu Brno, České Budějovice, Hradec Králové, Karlovy Vary, Liberec, Olomouc, Ostrava, Pardubice, Plzeň, Praha, Region, Sever, Vysočina nebo Zlín?