Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Sedmikrásky na nebi/on air z brněnské hvězdárny s Českým rozhlasem

Sedmikrásky na nebi/on air z brněnské hvězdárny s Českým rozhlasem

Unikátní projekt planetária pro tisíce posluchačů startuje z Kraví hory až do vesmíru. Už více než tři roky vzniká pořad Sedmikrásky on-line, ve kterém se debatuje o tajemstvích, krásách i záludnostech astronomie a kosmonautiky. Od dubna tohoto roku ale došlo k jedné výrazné změně!

Jednou měsíčně, vždy v neděli ve 21.00, vysíláme v přímém přenosu na všech regionálních stanicích Českého rozhlasu z některé z českých hvězdáren! Cíl přitom zůstává stejný. Povídat si o dění na nebi, místě odkud vysíláme, astronomických zajímavostech v okolí a kosmonautických projektech.

Začínáme 2. dubna na Hvězdárně a planetáriu Brno, pokračujeme přes Pardubice (30. dubna), Ostravu (28. května) a tak dál a tak dál.

Hlavním moderátorem zůstává Jiří Dušek z Hvězdárny a planetária Brno s Jiřím Kokmotosem z Českého rozhlasu Brno, za vydatné pomoci Michala Oklešťka z uskupení VISUALOVE, přibude pak host spojený s vysílacím místem, event. další diváci. Kromě pořadu v přímém přenosu nezapomeneme ani na video reportáže a budeme sbírat podklady pro netradiční astronomický bedekr.

Projekt se tak vrací opět na vlny rozhlasu, kde původně začal jako zpestření nedělních večerů v době lockdownů při pandemii koronaviru. Tehdy pořad lámal rekordy v online poslechovosti rádií. Dodnes píší posluchači pozitivní ohlasy a máme i zprávy, že vysílání z Kraví hory přivedlo k vědě nejednoho mladého člověka.

O pravidelné týdenní vysílání však také nepřijdete. V „mezičase“ – tedy zbývající neděle – nás najdete na stejném místě jako poslední tři roky, tedy na hvězdárenském YouTube a Facebooku. Tak co, naladíte si Sedmikrásky na nebi na Českém rozhlasu Brno, České Budějovice, Hradec Králové, Karlovy Vary, Liberec, Olomouc, Ostrava, Pardubice, Plzeň, Praha, Region, Sever, Vysočina nebo Zlín?

skvrna 3590

Newton 114/500/modifik.Dobson, 1/10000 s, ISO 3200.