Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Vzhůru na Měsíc s brněnskou hvězdárnou

Vzhůru na Měsíc s brněnskou hvězdárnou

Na nic nečekejte a lapněte svoji letentku včas! Představení Vzhůru na Měsíc! 3D je totiž velkolepou poctou jednomu z nejodvážnějších kousků, do kterého se lidstvo kdy pustilo! Čtyři sta tisíc techniků a vědců. Kosmická raketa a kosmická loď z pěti a půl milionu součástek. Dvanáct pozemšťanů – před padesáti roky. To je příběh, který zažijete pouze v brněnském digitáriu.

• Kde se přijít podívat? Klikněte na www.hvezdarna.cz/program, vyberte si čas odletu a rychle si chytněte svoji správnou letenku.

Bude to jedinečná podívaná. Představení Vzhůru na Měsíc!, pod originálním názvem Capcom GO!, vyhrálo na naši přehlídce nejnovějších filmů pro digitální planetária prestižní cenu nejlepší 3D film. Zcela právem. Vždyť jednotlivé animace – ze startu rakety Saturn 5 anebo přistání modulu Eagle – jsou dech beroucí. Naše digitárium je přitom jediné, které tento úžas předvede v českém znění. Jiří Dušek, ředitel Hvězdárny a planetária Brno a velitel stroje na zázraky

Vysněného cíle dosáhlo šest výprav. Dvě posádky testovaly mateřskou loď i přistávací modul na oběžné dráze Země, jiné dvě na oběžné dráze Měsíce. Apollo 13 zažilo nejúspěšnější neúspěch. Dvanáct lidí – výpravy Apollo 11, 12, 14, 15, 16 a 17 – na povrchu Měsíce chodilo, skákalo, padalo, jezdilo i tak trochu bouralo. Zpět na Zemi přivezli kosmonauti na čtyři sta kilogramů hornin. Jimi prováděné experimenty, z nichž jeden stále běží, si vzaly na paškál studium mechanických vlastností půdy, měsícotřesení, vlastností slunečního větru…

Podívejte se na trailer Vzhůru na Měsíc! 3D

Program Apollo podpořil rozvoj a integraci řady technologií do našich každodenních životů. V 60. letech 20. století měly nejmenší počítače velikost místností, kvůli přistání na Měsíci však vznikl aparát, který jako jeden z prvních využil v civilním, nevojenském světě integrované obvody. Mezi novinky spojované s měsíčním projektem patří žáruvzdorné materiály, sušení vymrazováním a mnohé další.

Přijďte do digitária, prožijte příběh projektu Apollo, vydejte se Vzhůru na Měsíc! Jedno z neúžasnějších 3D představení současnosti, v českém znění pouze v Brně. Laskavým hlasem vás bude provázet Kristýna Daňhelová. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd, nejnápadnějších souhvězdí a samozřejmě Měsíce.