Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Zatmění Slunce 22. července 2009 - Video

Zatmění Slunce 22. července 2009 - Video

Pasáž z filmu
Pasáž z filmu "Tajemná zatmění"
Jak vzniká zatmění Slunce, to již bezpochyby víte. Nicméně jaké úkazy v průběhu zatmění můžete spatřit? Jaké druhy slunečních zatmění vlastně nastávají? Tyto i další otázky by vám mělo zodpovědět krátké video pojednávající o slunečním zatmění z obecného pohledu. Pro astro.cz bylo jako krátký sestřih vyrobeno z pořadu pardubické hvězdárny "Tajemná zatmění".

Následující video je pasáž z filmu "Tajemná zatmění", který můžete shlédnout na pardubické hvězdárně (v případě zataženého počasí jako náhradní program pro veřejnost v otevíracích dobách hvězdárny; případně na objednávku). Film byl vytvořen speciálně k Mezinárodnímu roku astronomie v Pardubicích a pojednává o historii slunečních a měsíčních zatmění, jejich skutečném vzniku i vědeckém přínosu. Pasáž z filmu je právě o vzniku a výjimečnosti slunečního zatmění a můžete v ní mimo jiné spatřit i unikátní fotografie Miloslava Druckmüllera a jeho dcery.

Další informace a odkazy:

Úplněk nad Hořovicemi

Úplněk nad Hořovicemi 30.11.2020