Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Zatmění Slunce 22. července 2009 - Video

Zatmění Slunce 22. července 2009 - Video

Pasáž z filmu
Pasáž z filmu "Tajemná zatmění"
Jak vzniká zatmění Slunce, to již bezpochyby víte. Nicméně jaké úkazy v průběhu zatmění můžete spatřit? Jaké druhy slunečních zatmění vlastně nastávají? Tyto i další otázky by vám mělo zodpovědět krátké video pojednávající o slunečním zatmění z obecného pohledu. Pro astro.cz bylo jako krátký sestřih vyrobeno z pořadu pardubické hvězdárny "Tajemná zatmění".

Následující video je pasáž z filmu "Tajemná zatmění", který můžete shlédnout na pardubické hvězdárně (v případě zataženého počasí jako náhradní program pro veřejnost v otevíracích dobách hvězdárny; případně na objednávku). Film byl vytvořen speciálně k Mezinárodnímu roku astronomie v Pardubicích a pojednává o historii slunečních a měsíčních zatmění, jejich skutečném vzniku i vědeckém přínosu. Pasáž z filmu je právě o vzniku a výjimečnosti slunečního zatmění a můžete v ní mimo jiné spatřit i unikátní fotografie Miloslava Druckmüllera a jeho dcery.

Další informace a odkazy:

29. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 7. do 21. 7. 2019. Měsíc bude v úplňku a nastane jeho částečné zatmění. Během noci je vidět Jupiter a Saturn, k nimž se přidává i Neptun a nad ránem Uran. Aktivita Slunce je velmi nízká. Indie letí k Měsíci, koncem týdne čekáme dva starty k ISS. Hayabusa 2 provedla druhý odběr vzorků z planetky Ryugu. Raketa Proton-M vynesla dalekohled Spektr-RG, raketa Vega selhala. Před 50 lety přistáli lidé na Měsíci a před 25 lety dopadaly první kusy komety na Jupiter.

Titul Česká astrofotografie měsíce za červen 2019 obdržel snímek „Nočné svietiace oblaky“, jehož autorem je Jakub Zahuranec   Noční svítící oblaka, nebo „nočné svietiace oblaky“, v rodné řeči autora snímku Jakuba Zahurance ze Slovenska, jsou krásným úkazem. Chtělo by se říci