Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Astronomický tábor pro děti a mládež
Aleš Majer Vytisknout článek

Astronomický tábor pro děti a mládež

Astronomický tábor pro děti a mládež 2011
Týdenní pobytový tábor pro děti a mládež od 10 let se zaměřením na astronomii a příbuzné vědní obory s doplňkovým outdoorovým programem.

Ubytování - v turistickém penzionu na Maloskalsku v nejmalebnějším koutu Českého ráje. Kapacita 26 lůžek ve 2-6 lůžkových pokojích, 2 kuchyňky, sociální zařízení, zahrada. Pobyt možný i s rodiči. Příjezd v neděli v průběhu odpoledne, odjezd v sobotu v průběhu dopoledne. Po dohodě možnost transportu zavazadel z/na nádraží Malá Skála v případě cestování vlakem.

Stravování - plná penze (snídaně, oběd, večeře, noční svačina k pozorování - jídlo dováženo hotové ve várnicích). Možnost využití kuchyňky i k přípravě vlastních pokrmů.

Hlavní program - teoretická průprava (poznávání souhvězdí a objektů, báje a pověsti, orientace v hvězdné mapě, astronomický software, optické přístroje), večerní pozorování pouhým okem a různými typy dalekohledů (triedry, refraktory, reflektory od průměru 5 cm do 40 cm), přes den pozorování Slunce (fotosféra, zakreslování skvrn, protuberance), základy astrofotografie (metody, technika, zpracování dat), návštěva hvězdáren a privátních pozorovatelen v okolí (Turnov, Rovensko p. Troskami, Železný Brod atp.).

Doplňkový program - outdoorové aktivity v okolí (splutí Jizery na kanoi či raftu, lanové centrum, koupání v řece, táborák, hry - hřiště antuka, beach, streetball, výlety po přírodních i historických zajímavostech - skalní hrad Vranov, Frýdštejn, Sychrov, Suché skály, Riegrova stezka, Bozkovské jeskyně atd.). Fyzikální a chemické pokusy, příprava preparátů, mikroskopování.

Pořadatel - tábor pořádá SK Tuleň Jablonec nad Nisou a SUNDISK s.r.o. (dlouholeté zkušenosti s pořádáním příměstských táborů - www.sundisk.cz/jablonecak) a Klub astronomů Liberecka - pobočka České astronomické společnosti.

Leták (PDF)

Bližší informace, přihláška
www.udalosti.astronomy.cz/tabor
www.sundisk.eu - astroturistika

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích