Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ATHENA 16/2007

ATHENA 16/2007

V lednu 2007 vyšlo nové číslo čtvrtletního bulletinu Hvězdárny Vsetín ATHENA, který přináší několik článků z oblasti astronomie, kosmonautiky, meteorologie, ale také dění na vsetínské hvězdárně.

Obsah čísla je následující:

• Ledové horstvo Titanu
  • Kosmonautika XXI - Minotaur na ranní obloze
  • Bouřková sezóna 2006
  • Ohlédnutí za Světovým kosmickým týdnem 2006
  • Seminář ve slovenské Rudine
  • První rozprava o světelném znečištění na Vsetíně
  • Prvních 195 dní nového webu Hvězdárny Vsetín
  • Co se děje...

Aktuální číslo je možno stáhnout.
Archiv starších čísel, archiv II

Michal Václavík

Michal Václavík (*1985) studoval na Elektrotechnické fakultě ČVUT. Od roku 2007 spolupracuje s Fakultou strojní ČVUT na výuce předmětů Základy kosmonautiky, Kosmický prostor, Nosiče a družice a Kosmické systémy. V roce 2004 se stal zakládajícím členem Kosmo Klubu, který sdružuje profesionální i amatérské zájemce o kosmonautiku nejenom z České republiky. Od roku 2008 pracuje v České kosmické kanceláři a věnuje se oblastem výzkumu v podmínkách mikrogravitace, průzkumu sluneční soustavy a kosmické vědě. Od roku 2009 je českým zástupcem v tematických výborech Evropské kosmické agentury. Působil také jako poradce v OSN a podílí se na rozvoji iniciativy HSTI. V roce 2013 se stal členem Evropské asociace pro výzkum v podmínkách nízké gravitace (ELGRA).