Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Hvězdárna Valašské Meziříčí přivítala jaro

Hvězdárna Valašské Meziříčí přivítala jaro

Účstníci akce
Účstníci akce "Vítání jara 2007" na Hvězdárně Valašské Meziříčí.
Počasí v předcházejícím týdnu ukázalo, že může být velmi vrtkavé a v době příchodu jara byla krajina zasypána vrstvou nového sněhu. I přes tuto kalamitu se konalo na Hvězdárně Valašské Meziříčí ve dnech 23. až 25. března 2007 „Astronomické vítání jara“.

Akce byla určena především studentům středních škol a zájemcům o astronomii, kteří se pravidelně účastní letního astronomického tábora na Hvězdárně Valašské Meziříčí. A také všem nadšencům a příznivcům hvězdárny a noční oblohy.

Mladí pozorovatelé oblohy se v průběhu víkendu seznámili s některými aspekty astronomických pozorování, dějinami astronomie, a také nechybělo noční pozorování oblohy (bohužel pouze jeden večer). Program si účastníci zpestřili mini turnajem v bowlingu.

Závěrem je nutné napsat, že akce proběhla zcela hladce, program byl splněn do posledního bodu, a to díky skvělému přístupu účastníků k připravenému programu.

Statistika:

Počet účastníků – 9 (středoškoláci – 7, vysokoškoláci – 1, vedoucí – 1)

Délka trvání – 42 hodin

Čaj – 45 litrů (uvařeno a vypito), 1,5 kg – cukru, 1 litr-sirup lesní směs

Pizza – 9 (průměr 50 cm)

Pozorované objekty na obloze – 25 (Měsíc, Slunce, dvojhvězdy, galaxie, hvězdokupy)

Zapomenuté věci – 1 kus (zdroj k telefonu)

Zapsal Radek Kraus.

51. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 17. 12. do 23. 12. 2018. Měsíc dorůstá k úplňku. Večer je vidět Mars. Na ranní obloze se potkává Merkur s Jupiterem, nejvýše je Venuše. Kometu 46P/Wirtanen skrývají oblaka, ruší svým svitem Měsíc, minula Plejády, ale je docela jasná. Mimořádný výstup do kosmického prostoru zažila ISS. Virgin Galactic překonala se svým VSS Unity hranici 80 km. Voyager 2 je mimo sféru vlivu slunečního větru. InSight na Marsu konečně vyfotografována z oběžné dráhy. Před 50 lety se na cestu kolem Měsíce vydalo Apollo 8.

46P/Wirtanen