Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Sobota patří guerillaobservingu!

Sobota patří guerillaobservingu!

Guerilla Observing Autor: Jan Kondziolka
Guerilla Observing
Autor: Jan Kondziolka
Na sobotu nám meteorologové hlásí krásné a slunečné počasí. K tomu se nám sešla i vhodná fáze Měsíce a viditelnost několika planet. Co víc si přát. Vyražme s dalekohledy mezi lidi a ukažme jim krásy oblohy!

Guerillaobserving, neboli partyzánský způsob pozorování „je když“ vezmete dalekohled a sám, nebo s kamarády se jdete postavit na náměstí, před obchodní centrum apod. a kolemjdoucím ukazujete několik nejjasnějších objektů na obloze, které jdou v té přemíře světel vidět. Více o tomto způsobu pozorování a propagace astronomie jsme psali v našem starším článku.

V sobotu 7. 6. tedy vytáhněme své opečovávané dalekohledy, pozvěme své kamarády a známé a pojďme jim ukázat, co s nimi jde vidět. Pokud chcete ve svém městě pozorování uspořádat, napište na email kondziolkajan@seznam.cz.
Pokud chcete vědět, jaký je aktuální počet pořádaných guerillaobservingů, sledujte stránky na Facebooku: facebook.com/NebePlneHvezd.

Jan Kondziolka

Narodil se v roce 1985 v Karviné, kde doposud žije. Mezi lety 2005 a 2009 působil jako redaktor Instantních astronomických novin. Po zániku IAN píše pro Astronomie.cz a Astro.cz. Píše hlavně o světelném znečištění, ale zabývá je jím také prakticky - jeho měřením, popularizací; realizoval také několik grantových výzev a stojí za vznikem Beskydské oblasti tmavé oblohy. K jeho koníčkům kromě astronomie patří hasičství, focení, jízda na kole a chov králíků.

Kometa 68P/Klemola

Snímek komety 68P/Klemola. Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Nacházela se v souhvězdí Hadonoše.