Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  sté narozeniny pana Emila Škrabala

sté narozeniny pana Emila Škrabala

18. července 2006 oslaví čestný člen České astronomické společnosti a člen Společnosti pro meziplanetární hmotu (kolektivní člen ČAS) Prof. Ing. Emil Škrabal, DrSc. z Brna 100. narozeniny.

Slavnostní shromáždění na počest našeho nejstaršího člena se koná v místě jeho současného bydliště 18. července 2006, tedy v den jeho narozenin, za účasti starosty Židenic a zástupců Magistrátu města Brna. Rozhovor s Prof. Škrabalem, který na jaře pořídili novinářka Českého rozhlasu Mgr. Jana Olivová a Dr. Jiří Grygar, právě vychází ve věstníku České astronomické společnosti Kosmické rozhledy 4/2006. Panu profesorovi k jeho jubileu srdečně blahopřejeme!

Animace pohybu komety C/2018 W2 poblíž M31

Rozměry obrázku jsou zhruba 15 x 10 stupňů, sever je nahoře, východ vlevo. Kometa je vyznačena kroužkem. Detail jejího pohybu v originálním měřítku je zobrazen v pravém dolním rohu.