Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Tři králové a dalekohledy v pražské ZOO

Tři králové a dalekohledy v pražské ZOO

Tuto neděli, 6. ledna se můžete od 10 do 15 hodin přijít podívat na program "Potkejte Tři krále při jejich pouti za betlémskou hvězdou". Pražská pobočka ČAS zajišťuje informační stánek s pozorováním astronomickými dalekohledy. Těšíme se na Vás u ledních medvědů.

Skoro již tradiční spolupráce České astronomické společnosti s pražskou ZOO bude pokračovat i v letošním roce. Tuto neděli, 6. ledna se můžete od 10 do 15 hodin přijít podívat na program "Potkejte Tři krále při jejich pouti za betlémskou hvězdou". Pražská pobočka ČAS zajišťuje informační stánek s pozorováním astronomickými dalekohledy. Za jasného počasí budeme pozorovat Slunce (za mimořádně dobrých podmínek i chromosférické erupce). Nebude-li nám počasí přát, budou se návštěvníci moci podívat dalekohledem na vybrané objekty v okolí. Zajištěn bude odborný výklad. Těšíme se na Vás u ledních medvědů – neděle 6. ledna 2007 od 10 do 15 hodin.

12. vesmírný týden 2023

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 20. 3. do 26. 3. 2023. Začíná astronomické jaro a mění se čas na letní. Měsíc bude v novu. Na večerní obloze svítí hlavně výrazná Venuše. Velmi nízko budou koncem týdne Jupiter a Merkur. Aktivita Slunce je nízká, ale to se může během týdne změnit. Na obloze je jen několik slabších komet. Nastane jeden zajímavější zákryt hvězdy planetkou. V týdnu jsme viděli tři čínské starty i tři starty Falconu 9. Před 30 lety byla objevena kometa Shoemaker-Levy 9, která se v roce 1994 srazila s planetou Jupiter. 95 let se dožívá Jim Lovell, astronaut s českými kořeny, který byl dvakrát u Měsíce, ale na jeho povrch nevstoupil.

Blízké setkání dvou komet  C/2022 E3 (ZTF ) a C/2022 U2 (Atlas)

Titul Česká astrofotografie měsíce za únor 2023 získal snímek „Blízké setkání dvou komet C/2022 E3 (ZTF ) a C/2022 U2 (ATLAS)“, jehož autorem je Roman Hujer     Po delší době obohatila naši oblohu poněkud jasnější kometa. Ovšem, i když se její jméno C/2022 E3 (ZTF) neslo

Opozícia 2022 alebo inak zmeny fázy a veľkosti planéty Mars. Samotná opozícia nastala 8. decembra. Planéta bola snímaná cez Newton 256/1170 na dobsonovej montáži s kamerou ASI 120mc-s a barlowom 2x TeleVue.