Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Pozorovací kampaň Slunce F-CHROMA

Pozorovací kampaň Slunce F-CHROMA

Projekt pozorování Slunce
Autor: F-CHROMA

F-CHROMA je výzkumný projekt zaměřený na pochopení fyziky sluneční chromosféry během slunečních erupcí. Součástí tohoto projektu je pozorovací kampaň zahrnující amatérské astronomy.

Simultánní pozorování několika pozemskými i orbitálními observatořemi jsou plánována v termínu 19. – 27. září 2015. Amatérské snímky pořízené v této době jsou velmi žádané. Snímky z menších dalekohledů zachycují větší zorné pole, mohou doplnit informace v intervalech, kdy chybějí data z profesionálních přístrojů, a být použity k porovnání s profesionálními pozorováními. Vítané jsou zejména snímky v čáře Halfa, Ca-K, slunečním kontinuu a bílém světle. Vhodnými přístroji jsou astronomické kamery jakož i DSLR v RAW módu.

Více informací o technických detailech (včetně návodu k pořízení snímků) a o tom, jak se do pozorovací kampaně zapojit, lze nalézt na této internetové stránce (v angličtině)

Nezapomeňte se registrovat k zasílaní novinek, jinak zmeškáte důležité informace o pozorovacím čase a vybrané oblasti na Slunci.

Vaše otázky rádi zodpovíme buď
- přes kontaktní formulář http://fchroma.astro.uni.wroc.pl/index.php/ask.html
- na facebooku https://www.facebook.com/fchroma

nebo se přidejte ke skupině flare hunters https://www.facebook.com/groups/436639956536513/
nebo https://www.facebook.com/events/862801493827301/

Jasnou oblohu přeje tým F-HUNTERS!

Štítky: Pozorování Slunce, F-CHROMA

35. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 26. 8. do 1. 9. 2019. Měsíc bude v novu. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. V druhé polovině noci jsou nejvýše Neptun a Uran. Aktivita Slunce je velmi nízká. Bezpilotní Sojuz MS-14 odstartoval, ale odložilo se jeho připojení k ISS. Sonda Chandrayaan-2 se dostala na oběžnou dráhu kolem Měsíce. Evropské robotické vozítko ExoMars 2020 již dostalo všechny vědecké přístroje. Před 225 lety objevil William Herschel Saturnův měsíc Enceladus. Před 160 lety došlo k velmi silné erupci na Slunci.