Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze v 6. týdnu (7.-13.2.2005)

Úkazy na obloze v 6. týdnu (7.-13.2.2005)

Přehled astronomických úkazů na 6. týden (7.2.-13.2.2005).

Měsíc je 8. února v novu. 7. února prochází přízemím, vzdálenost od Země je 359 000 km. Tento týden se promítá do souhvězdími Kozoroha, Vodnáře a Ryb.

Planety: Saturn (-0,2 mag) v Blížencích je pozorovatelný celou noc, Jupiter (-2,3 mag) v Panně vychází po 22. hodině večer. Planeta Mars (1,3 mag) se promítá do souhvězdí Střelce, svítí nízko nad jihovýchodem od páté hodiny ráno.

Kometa C/2004 Q2 (Machholz) prochází souhvězdím Kasiopeja, k jejímu vyhledání postačí triedr nebo malý hvězdářský dalekohled. Pozorování komety v tomto týdnu nebude rušit Měsíc.

Tento týden začíná období ranní viditelnosti Mezinárodní kosmické stanice ISS.

Článek o úkazech na serveru IAN: Vesmírný týden 2005 / 6

16. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 4. do 21. 4. 2019. Měsíc bude v úplňku. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Slunce stále zdobí větší skvrna. Astronomové publikovali první snímek černé díry, který zároveň potvrzuje teorii. Izraelská sonda Beresheet sice nezvládla přistání, ale úspěch podnítil plány na misi nové sondy. Falcon Heavy vykonal perfektní první komerční start. ESA přiblížila možnosti dalšího postupu krtka sondy InSight. Před pěti roky skončila dopadem na Měsíc mise sondy LADEE.