Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 31. týdnu (1.-7.8.2005)

Úkazy na obloze ve 31. týdnu (1.-7.8.2005)

Přehled astronomických úkazů na 31. týden (1.8.-7.8.2005).

Měsíc prochází 4. srpna odzemím (vzdálenost Země-Měsíc: 407 tisíc km), 5. srpna v 5 h 5 min je v novu. Tento týden prochází souhvězdími Blíženců, Raka, Lva a Panny. 3.8. ráno se promítá poblíž hvězd Castor a Pollux v Blížencích, 6.8. nastává konjunkce Měsíce s hvězdou Regulus, nejjasnějším objektem v souhvězdí Lva.

Planety pozorovatelné okem: na večerní obloze září nízko nad západem velmi jasná Venuše (-4,0 mag). Promítá se do souhvězdí Lva, v neděli večer kolem ní prochází Měsíc. Největší planeta sluneční soustavy, Jupiter (Panna, -1,9 mag), zapadá již po půl jedenácté večer. Ve druhé polovině noci je nad obzorem načervenalý Mars (-0,6 mag), najdeme ho na hranici souhvězdí Velryby, Ryb a Berana.

17. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 22. 4. do 28. 4. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Přechod Ganymeda a jeho stínu nastává v úterý 23. dubna nad ránem. Skvrny na Slunci opět mizí. Na ISS dorazila zásobovací loď Cygnus. Další společnost testuje motorické přistání se znovupoužitelnou raketou. Test Crew Dragonu skončil havárií. Před 50 lety spadly meteority v Irsku i do obchodního centra a před 245 lety se narodil Francis Baily.

Zapadajúci Mars pod Povozníkom