Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 35. týdnu (28.8.-3.9.2006)

Úkazy na obloze ve 35. týdnu (28.8.-3.9.2006)

Úkazy na obloze ve 35. týdnu (28.8. - 3.9.2006)

Měsíc je 1. září v 0 h 56 min v první čtvrti. V tomto týdnu prochází souhvězdími Panny, Vah, Štíra, Hadonoše a Střelce. 28.8. večer se promítá poblíž hvězdy Spika v Panně, 29.8. večer nedaleko Jupiteru, 31.8. se na obloze přiblíží ke hvězdě Antares v souhvězdí Štíra..

Planety: na ranní obloze září velmi jasná Venuše (-3,9 mag, prochází souhvězdím Lva), nedaleko ni se pohybuje také Saturn (0,4 mag, 31.8. přechází ze souhvězdí Raka do Lva). Večer po západu slunce je nízko nad jihozápadem až do 22. hodiny viditelný Jupiter (-2,0 mag, Váhy). Dalekohledem jsou dobře pozorovatelné planety Uran (5,7 mag, Vodnář) a Neptun (7,8 mag, Kozoroh).

V tomto týdnu jsou dobře viditelné večerní přelety Mezinárodní kosmické stanice ISS, období viditelnosti končí 6. září. Informace o nejjasnějších přeletech včetně zobrazení trajektorie letu získáte odesláním dotazu na elektronickou adresu preletyiss@seznam.cz formou automatické odpovědi.