Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 39. týdnu (25.9.–1.10.2006)

Úkazy na obloze ve 39. týdnu (25.9.–1.10.2006)

Měsíc je 30. září ve 13 h 4 min v první čtvrti. Tento týden prochází souhvězdími Panny, Vah (26.9. večer kolem Jupiteru), Štíra, výběžkem Hadonoše a souhvězdím Střelce.

Planety viditelné okem: na večerní obloze září nízko nad jihozápadem výrazný Jupiter (jasnost -1,8 mag, promítá se do souhvězdí Vah). Planeta Saturn (0,5 mag, Lev) vychází zhruba tři hodiny po půlnoci, ráno za svítání je nízko nad východem viditelná nejjasnější planeta - Venuše (-3,9 mag, přechází ze souhvězdí Lva do Panny).

V tomto týdnu jsou dobře viditelné ranní přelety Mezinárodní kosmické stanice ISS, informace o přeletech získáte např. dotazem na adrese preletyiss@seznam.cz formou automatické odpovědi.

16. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 4. do 21. 4. 2019. Měsíc bude v úplňku. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Slunce stále zdobí větší skvrna. Astronomové publikovali první snímek černé díry, který zároveň potvrzuje teorii. Izraelská sonda Beresheet sice nezvládla přistání, ale úspěch podnítil plány na misi nové sondy. Falcon Heavy vykonal perfektní první komerční start. ESA přiblížila možnosti dalšího postupu krtka sondy InSight. Před pěti roky skončila dopadem na Měsíc mise sondy LADEE.