Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 39. týdnu (25.9.–1.10.2006)

Úkazy na obloze ve 39. týdnu (25.9.–1.10.2006)

Měsíc je 30. září ve 13 h 4 min v první čtvrti. Tento týden prochází souhvězdími Panny, Vah (26.9. večer kolem Jupiteru), Štíra, výběžkem Hadonoše a souhvězdím Střelce.

Planety viditelné okem: na večerní obloze září nízko nad jihozápadem výrazný Jupiter (jasnost -1,8 mag, promítá se do souhvězdí Vah). Planeta Saturn (0,5 mag, Lev) vychází zhruba tři hodiny po půlnoci, ráno za svítání je nízko nad východem viditelná nejjasnější planeta - Venuše (-3,9 mag, přechází ze souhvězdí Lva do Panny).

V tomto týdnu jsou dobře viditelné ranní přelety Mezinárodní kosmické stanice ISS, informace o přeletech získáte např. dotazem na adrese preletyiss@seznam.cz formou automatické odpovědi.

51. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 17. 12. do 23. 12. 2018. Měsíc dorůstá k úplňku. Večer je vidět Mars. Na ranní obloze se potkává Merkur s Jupiterem, nejvýše je Venuše. Kometu 46P/Wirtanen skrývají oblaka, ruší svým svitem Měsíc, minula Plejády, ale je docela jasná. Mimořádný výstup do kosmického prostoru zažila ISS. Virgin Galactic překonala se svým VSS Unity hranici 80 km. Voyager 2 je mimo sféru vlivu slunečního větru. InSight na Marsu konečně vyfotografována z oběžné dráhy. Před 50 lety se na cestu kolem Měsíce vydalo Apollo 8.

46P/Wirtanen