Úvodní strana  >  Na obloze  >  Družice  >  Živě z vesmíru

Živě z vesmíru

Digitálním okem na palubě ISS

Naprosto exkluzivní záběry přináší prakticky v přímém přenosu následující video. Jde totiž o skoro nepřetžitý videopřenos Země z paluby kosmické stanice ISS. Video je pochopitelně dobré sledovat jen v době, kdy je ISS nad Sluncem osvětlenou polokoulí Země. Ve stínu neuvidíte nic. Neboť ovšem ISS oběhne Zemi přibližně za každých 90 minut (obíhá ve výšce asi 400 km rychlostí 28 800 km/h), vždy polovinu toho času můžete rozeznávat detaily na Zemi prostřednictvím digitálního "oka" stanice. Nezapomeňte sledovat i další kanály NASA TV.

A kde je?

Aktuální polohu ISS nad zemským povrchem ukazují následující mapy. Oblast v tmavé zóně v horní mapě je zahalená hávem noci. Video výše proto sledujte v době, kdy se ISS nachází ve světlé zóně. Naopak při nočních přeletech na obloze můžete pomerně přesně vidět, či letí ISS právě nad našimi hlavami. Zdroj: ESA.

Štítky: Mezinárodní kosmická stanice, ISS