Úvodní strana  >  Společnost  >  Uspořádání společnosti  >  Sekce  >  Kosmologická sekce

Kosmologická sekce

Informace
Sídlo: Jašíkova 1533/4, 149 00 Praha 415
příspěvek 0 Kč
min. věk: 18 let
e-mail nasa@seznam.cz
www users.math.cas.cz/~krizek/cosmol/index.html
Volby
výbor Ing. Vladimír Novotný (předseda), Karel Mokříš (místopředseda), František Lomoz (hospodář), Mgr. Jana Žďárská (tajemnice).
minulé volby 11. ledna 2016
příští volby 2019
volební období 3 roky

Kosmologická sekce sdružuje zájemce o vesmír ve velkém měřítku, jeho stavbu a vývoj. Informuje je o novinkách v kosmologii a extragalaktické astronomii a zprostředkovává informace z kosmologie členům i širšímu okruhu zájemců. Předmětem jejího zájmu je i historie kosmologie.

Štítky: Česká astronomická společnost

43. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 22. 10. do 28. 10. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše projde dolní konjunkcí se Sluncem. Východně od Slunce v jeho záři jsou Merkur a Jupiter. Saturn je večer nízko na jihozápadě a Mars v okolí jižního obzoru. Meteory Orionid spatříme možná v noci na pondělí, pak už ruší svit Měsíce. BepiColombo se vydala na cestu k planetě Merkur. V plánu je start rakety Pegasus z podvěsu letounu a první let čínské rakety Zhuque. Před 40 lety odstartovala první československá družice Magion 1.