Úvodní strana  >  Společnost  >  Uspořádání společnosti  >  Sekce  >  Zákrytová a astrometrická sekce

Zákrytová a astrometrická sekce

Informace
Sídlo: Hvězdárna v Rokycanech
příspěvek Členové sekce odebírající Zákrytový zpravodaj v "papírové" podobě 100 Kč; ostatní 0 Kč
min. věk: dle stanov ČAS
periodicita měsíčník
objednat členství v sekci
podmínky zasílání
www

Zákrytová a astrometrická sekce sdružuje zájemce o pozorování zákrytů hvězd tělesy sluneční soustavy.

Vydáváním zpravodaje se snaží členy informovat o dané problematice. Jednou ročně je v Rokycanech organizováno setkání sekce ZARok (Zákrytové a Astrometrické v ROKycanech). Sekce organizuje pozorovací kampaně a expedice za tečnými a "planetovými" zákryty.

Výbor sekce se usilovně brání zbytečné administrativě a snaží se ji v minimální míře přenášet na své členy.

Štítky: Česká astronomická společnost

51. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 17. 12. do 23. 12. 2018. Měsíc dorůstá k úplňku. Večer je vidět Mars. Na ranní obloze se potkává Merkur s Jupiterem, nejvýše je Venuše. Kometu 46P/Wirtanen skrývají oblaka, ruší svým svitem Měsíc, minula Plejády, ale je docela jasná. Mimořádný výstup do kosmického prostoru zažila ISS. Virgin Galactic překonala se svým VSS Unity hranici 80 km. Voyager 2 je mimo sféru vlivu slunečního větru. InSight na Marsu konečně vyfotografována z oběžné dráhy. Před 50 lety se na cestu kolem Měsíce vydalo Apollo 8.

Kometa 46P na Benecku