Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Cassini-Huygens - stav mise
Pavel Marek Vytisknout článek

Cassini-Huygens - stav mise

Úspěšnou zkoušku absolvovali kamery na sondě Cassini, kdy začali snímat Saturn již 20 měsíců před příletem této sondy k Saturnu.

Sonda byla 285 miliónů km od Saturnu. Čtrnáct vědců, kteří mají kameru na starosti, budou již nyní používat kameru k snímkování Saturnu, měsíce TITAN a prstenců. Cassini zakončí svou 4 letou misi na oběžné dráze kolem Saturnu v červenci 2004 a v lednu 2005 by měl vypustit modul Huygens, který sestoupí přes hustou atmosféru až na povrch měsíce TITAN.

Zdroj: http://saturn.jpl.nasa.gov

Pavel Marek

Autor je členem České astronomické společnosti od roku1985. Je členem sekce B.R.N.O. - sekce pozorovatelů proměnných hvězdpozorovatelské skupiny Medůza. Je členem Astronomické společnosti v Hradci Kralové. Astronomii se věnuje amatérsky od svých 9 let adnes se věnuje i praktickému pozorování zejména v oblasti proměnných hvězd ato jak vizuálně, tak CCD. Je vlastníkem i několika dalekohledu různýchkonstrukcí a určení.

17. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 22. 4. do 28. 4. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Přechod Ganymeda a jeho stínu nastává v úterý 23. dubna nad ránem. Skvrny na Slunci opět mizí. Na ISS dorazila zásobovací loď Cygnus. Další společnost testuje motorické přistání se znovupoužitelnou raketou. Test Crew Dragonu skončil havárií. Před 50 lety spadly meteority v Irsku i do obchodního centra a před 245 lety se narodil Francis Baily.

Hvězdy v Čerčanech

Čerčany a časosběr foto 60 minut.