Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Cassini-Huygens - stav mise
Pavel Marek Vytisknout článek

Cassini-Huygens - stav mise

Úspěšnou zkoušku absolvovali kamery na sondě Cassini, kdy začali snímat Saturn již 20 měsíců před příletem této sondy k Saturnu.

Sonda byla 285 miliónů km od Saturnu. Čtrnáct vědců, kteří mají kameru na starosti, budou již nyní používat kameru k snímkování Saturnu, měsíce TITAN a prstenců. Cassini zakončí svou 4 letou misi na oběžné dráze kolem Saturnu v červenci 2004 a v lednu 2005 by měl vypustit modul Huygens, který sestoupí přes hustou atmosféru až na povrch měsíce TITAN.

Zdroj: http://saturn.jpl.nasa.gov

Pavel Marek

Autor je členem České astronomické společnosti od roku1985. Je členem sekce B.R.N.O. - sekce pozorovatelů proměnných hvězdpozorovatelské skupiny Medůza. Je členem Astronomické společnosti v Hradci Kralové. Astronomii se věnuje amatérsky od svých 9 let adnes se věnuje i praktickému pozorování zejména v oblasti proměnných hvězd ato jak vizuálně, tak CCD. Je vlastníkem i několika dalekohledu různýchkonstrukcí a určení.

38. vesmírný týden 2020

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 14. 9. do 20. 9. 2020. Měsíc bude v novu. Pokračuje ideální večerní viditelnost dvojice velkých planet Jupiteru a Saturnu. Stále se zlepšuje i viditelnost planety Mars. Ráno můžeme vidět jasnou Venuši, která projde kolem Jesliček. Aktivita Slunce je nízká. Na ranní obloze bude vidět slabý kužel zvířetníkového světla. Prohlédneme si detailně mlhoviny v souhvězdí Labutě. V týdnu jsou v plánu dva čínské starty v jednom dni a dva starty z mysu Canaveral. Před 105 lety se narodil John Dobson, který přinesl amatérským astronomům zajímavou konstrukci dalekohledu.