Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Cassini-Huygens - stav mise
Pavel Marek Vytisknout článek

Cassini-Huygens - stav mise

Úspěšnou zkoušku absolvovali kamery na sondě Cassini, kdy začali snímat Saturn již 20 měsíců před příletem této sondy k Saturnu.

Sonda byla 285 miliónů km od Saturnu. Čtrnáct vědců, kteří mají kameru na starosti, budou již nyní používat kameru k snímkování Saturnu, měsíce TITAN a prstenců. Cassini zakončí svou 4 letou misi na oběžné dráze kolem Saturnu v červenci 2004 a v lednu 2005 by měl vypustit modul Huygens, který sestoupí přes hustou atmosféru až na povrch měsíce TITAN.

Zdroj: http://saturn.jpl.nasa.gov

Pavel Marek

Autor je členem České astronomické společnosti od roku1985. Je členem sekce B.R.N.O. - sekce pozorovatelů proměnných hvězdpozorovatelské skupiny Medůza. Je členem Astronomické společnosti v Hradci Kralové. Astronomii se věnuje amatérsky od svých 9 let adnes se věnuje i praktickému pozorování zejména v oblasti proměnných hvězd ato jak vizuálně, tak CCD. Je vlastníkem i několika dalekohledu různýchkonstrukcí a určení.

51. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 17. 12. do 23. 12. 2018. Měsíc dorůstá k úplňku. Večer je vidět Mars. Na ranní obloze se potkává Merkur s Jupiterem, nejvýše je Venuše. Kometu 46P/Wirtanen skrývají oblaka, ruší svým svitem Měsíc, minula Plejády, ale je docela jasná. Mimořádný výstup do kosmického prostoru zažila ISS. Virgin Galactic překonala se svým VSS Unity hranici 80 km. Voyager 2 je mimo sféru vlivu slunečního větru. InSight na Marsu konečně vyfotografována z oběžné dráhy. Před 50 lety se na cestu kolem Měsíce vydalo Apollo 8.

46P/Wirtanen