Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Červnové setkání na SKYMASTERu 2006
Pavel Marek Vytisknout článek

Červnové setkání na SKYMASTERu 2006

Letošní pravidelné setkání přátel astronomie se na SKYMASTERu u Hradce Králové uskuteční o víkendu 2.- 4.června 2006.

Doufejme, že počasí nám bude přáti a více času také strávíme u dalekohledů. V každém případě bude i naše oblíbené společenské odpoledne spojené s opékáním prasátka. Nezapomeňte případně vzít i své drahé polovičky či děti. Také na miláčky dalekohledy nezapomeňte. Takže neváhejte a přijeďte. Pokud se Vám nechce na celý víkend, přijeďte třeba jen na sobotu odpoledne na prasátko.

Pátek

• od 18 hodin příjezd a v případě zájmu nějaké ty ukázky či pozorování

Sobota

• dopoledne pozorování Slunce přes sluneční dalekohled s H-alfa filtrem popř. Herchelovým hranolem a případně i jiné ukázky, také možnost jít od 10 hodin na Setkání Astronomické společnosti v Hradci Králové
  • odpoledne od 14 hodin společenské odpoledne spojené s opékáním prasátka, popíjením vínečka či pivečka a slivovice a pokecáním o astronomii a technice
  • večer pozorování

Neděle

• dopoledne pozorování Slunce Halfou popř. Herchelovým hranolem a případně i jiné ukázky

Cena: zdarma pro všechny příznivce astronomie - vše hradí náš sponzor společnost TNTRADE

K dispozici

• refraktory SkyWatcher 80ED
  • refraktor Celestron 102
  • Schmidt Cassegrain 355mm se CCD SBIG 2000XM
  • Schmidt Cassegrain 280mm GPS
  • sluneční refraktor 100mm s Halfa filtrem

V případě zájmu

• ukázky práce se CCD
  • ukázky práce s planetární kamerou
  • ukázky kolimace dalekohledů pomocí a nebo s CCD
  • vyzkoušení kolimace dalekohledu pomocí umělé hvězdy
  • pozorování Slunce pomocí Halfa filtru, sluneční fólie či Herschelova hranolu
  • ukázky astronomických programů

Ubytování

• vlastní stan, spacák
  • v případě potřeby zajistíme

Každý účastník dostane i malý dárek od sponzora a to 3D Brýle pro pozorování vesmíru v 3D a navíc ho případně i naučíme dělat 3D obrázky.

Pokud již dnes víte, že přijedete, pak nám prosím dejte vědět na astronomy@seznam.cz, ale můžete přijet i bez ohlášení. Případné další informace si můžete vyžádat též na našem mobilním telefonu 608 024616.

Na setkání se těší SKYMASTER

Pavel Marek

Autor je členem České astronomické společnosti od roku1985. Je členem sekce B.R.N.O. - sekce pozorovatelů proměnných hvězdpozorovatelské skupiny Medůza. Je členem Astronomické společnosti v Hradci Kralové. Astronomii se věnuje amatérsky od svých 9 let adnes se věnuje i praktickému pozorování zejména v oblasti proměnných hvězd ato jak vizuálně, tak CCD. Je vlastníkem i několika dalekohledu různýchkonstrukcí a určení.

Mesiac, Merkúr a Venuša