Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Cassini zaparkuje u Saturnu

Cassini zaparkuje u Saturnu

Společná meziplanetární sonda NASA - ESA, pojmenovaná po význačných osobnostech zkoumání Saturnu, Cassini/Huygens, vstoupí zanedlouho na oběžnou dráhu okolo Saturnu. Bude to přesně ve čtvrtek 1. července, v 03:36 UTC (05:36 SELČ). Asi o devadesát minut později, tedy těsně po sedmé hodině ráno se také přiblíží k planetě na nejmenší vzdálenost při celé misi. Již nikdy v budoucnosti nebude Saturnu tak blízko.

Po zachycení sondy gravitačním polem planety začne její navádění na definitivní oběžnou dráhu. Před koncem roku se pak oddělí přistávací modul Huygens, který má za úkol přistát na Saturnově měsíci Titan.

Z příletu sondy k Saturnu budou NASA i ESA při tomto manévru poskytovat živé webové zpravodajství.

NASA TV začíná přenos již v 04:30 SELČ a končí vysílání v 07:40, ESA vysílá od 03:35 do 07:00.

Převzato ze stránek Hvězdárny Uherský Brod

16. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 4. do 21. 4. 2019. Měsíc bude v úplňku. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Slunce stále zdobí větší skvrna. Astronomové publikovali první snímek černé díry, který zároveň potvrzuje teorii. Izraelská sonda Beresheet sice nezvládla přistání, ale úspěch podnítil plány na misi nové sondy. Falcon Heavy vykonal perfektní první komerční start. ESA přiblížila možnosti dalšího postupu krtka sondy InSight. Před pěti roky skončila dopadem na Měsíc mise sondy LADEE.

Úplněk