Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  NASA testuje humanoidní roboty

NASA testuje humanoidní roboty

Robot vypadající jako člověk pracující na úkolu spolu se skutečným člověkem. V mnohých sci-fi románech běžná věc se pomalu stává skutečností i v našem světě.

NASA zkouší používat roboty jako pomocníky astronautů. Testují se dva robonauti, jak se jim začalo říkat. Nemají žádná jména, jen označení A a B. Roboti by měly zlepšit práci astronautů na Mezinárodní vesmírné stanici ISS, vesmírných lodích či při plánovaném pobytu na Marsu. Při testování pracují dvojčlenné týmy - vždy jeden astronaut a jeden robonaut a snaží se splnit daný úkol v co nejkratším čase.

Humanoidní robot NASA

Robonauti mají výhodu, že mohou pracovat tam, kde člověk nemůže, třeba v prostoru obsahujícím nějakou nebezpečnou chemickou látku, jako je amoniak v chladícím systému ISS. Posádce mise k Marsu také nějakou dobu potrvá, než se přizpůsobí nižší gravitační síle planety a mezitím mohou plnit úkoly právě robonauti.

Robonauti mají velmi zručné ruce a mohou pracovat se stejnými nástroji jako člověk. Zatím nebudou pracovat zcela samostatně - použijeme-li přirovnání, bude astronaut doktorem a robonaut jeho zdravotní sestrou. Doba, kdy humanoidní roboti zcela nahradí člověka při práci je ještě velice daleko, ale současný výzkum NASA nás k této době zase o trochu přibližuje.

4. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 21. 1. do 27. 1. 2019. Měsíc bude v úplňku a 21. 1. ráno proběhne úplné zatmění Měsíce. Večer je vidět Mars a Uran, ráno nastává konjunkce Venuše a Jupiteru. Stále ještě můžeme doporučit i kometu 46P/Wirtanen. Dočkali jsme se startu Delta IV Heavy s něčím, co zřejmě připomíná HST, jen bude koukat na Zemi. Před 25 lety odstartovala mise Clementine, tehdy po dlouhé době další průzkumník Měsíce.

Zatmenie Mesiaca