Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Fotografie Písní kosmických v raketoplánu

Fotografie Písní kosmických v raketoplánu

Nerudovy Písně kosmické a astronaut A. Feustel v raketoplánu
Po úspěšné misi letu amerického raketoplánu STS 125 k Hubbleovu kosmickému dalekohledu se posádka vrátila šťastně na Zemi a s ní také předměty v osobních balíčcích astronautů. Přinášíme Vám fotografii z paluby raketoplánu, na které je astronaut Andrew Feustel a v beztížném stavu vedle něj Nerudovy Písně kosmické.

Ty vzal na palubu raketoplánu jako předmět vybraný na Astronomickém ústavu AV ČR a symbolizující vztah Jana Nerudy k ondřejovské observatoři, k astronomii a k věčným otázkám ve výzkumu vesmíru.

Na snímku je vidět v průhledu okénky raketoplánu Země s oblačností. V současné době dojednává Astronomický ústav s Andrew Feustelem jeho návštěvu České republiky v létě tohoto roku. Písně kosmické, které se podívaly k Hubbleovu dalekohledu, budou vystaveny na observatoři v Ondřejově.

Převzato ze stránek Astronomického ústavu AV ČR

Venuša a Merkúr

Konjukcia planét Venuša a Merkúr.