Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  James Webb Space Telescope: Sledujte první snímek online z Brna!

James Webb Space Telescope: Sledujte první snímek online z Brna!

Hvězdárna a planetárium Brno připravila na 12. července od 16.00 on-line komentování prvních vědeckých záběrů z James Webb Space Telescope. Připraven také bude Jiří Dušek, Dušan Majer a Norbert Werner.

Co na něm asi bude? První exoplaneta? Pohled do doby, ve které vzniklo první světlo vesmíru? Portrét místa, kde se rodí nové hvězdy? Okolí veleobří černé díry? Svět magnetického pole neutronové hvězdy? Nebo ještě něco úžasnějšího?

To se dozvíte v přímém vysílání, které Hvězdárna a planetárium Brno věnuje prvním vědeckým záběrům z James Webb Space Telescope – největší a nejkomplikovanější vesmírné observatoře všech dob. Podle oficiálních informací Evropské kosmické agentury je brněnská hvězdárna jediným místem v České republice, které k této naprosto jedinečné události chystá speciální program.

Vysíláním vás provede Jiří Dušek z Hvězdárny a planetária Brno, Dušan Majer ze serveru Kosmonautix.cz a Norbert Werner z Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity pod technickým vedením Michala Oklešťka.

Startujeme v úterý 12. července 2022 od 16.00 hodin!

Buďte u toho, když se pootočí kolo poznání našeho vesmíru. Buďte u toho s námi. Sledujte on-line na youtube.hvezdarna.cz nebo facebook.hvezdarna.cz.

15. vesmírný týden 2024

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 8. 4. do 14. 4. 2024. Měsíc bude v novu a v Americe uvidí úplné zatmění Slunce. Na večerní obloze se loučíme s kometou 12P/Pons-Brooks, která na začátku dubna ještě o magnitudu zjasnila a na večerní obloze ji doplní Jupiter a srpek Měsíce. Aktivita Slunce je nižší. Přistál Sojuz MS-24. SpaceX intenzivně chystá další testovací let SuperHeavy Starship. Delta IV Heavy pro technický problém rampy ještě neletěla. Před 65 lety byla vybrána v USA první sedmička astronautů a před 60 lety začal program Gemini.

Bodeho galaxie M81 a M82