Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Kalendář 2021 - krásné fotky českých a slovenských astrofotografů

Kalendář 2021 - krásné fotky českých a slovenských astrofotografů

Astronomický kalendář ASTROFOTO 2021
Autor: Josef Jíra

Blíží se rok 2021. Proč si stěnu kanceláře či bytu neozdobit nádhernými fotografiemi vesmíru? Polární záře, povrch Slunce, mlhoviny, blesky, galaxie, noční svítící oblaka či zatmění Měsíce. Dechberoucí pohledy do krajiny a vesmíru z dílny úspěšných českých a slovenských astrofotografů.

Nový astronomický kalendář ASTROFOTO 2021 je společným dílem Libora Šmída a Josefa Jíry, členů Západočeské pobočky České astronomické společnosti, pod jejíž hlavičkou se autoři dlouhodobě věnují propagaci astronomické fotografie a historii astronomie. Svými aktivitami tak navazují na prvorepublikovou edici „Knihovna přátel oblohy“ Josefa Klepešty, která vydávala propagační materiály a publikace s astronomickou tématikou.

Polární záře v kalendáři ASTROFOTO 2021 Autor: Václav Uhlíř
Polární záře v kalendáři ASTROFOTO 2021
Autor: Václav Uhlíř
Kalendář obsahuje snímky těchto českých a slovenských astrofotografů: Ondrej Králik, Matúš Motlo, Vlastimil Musil, Martin Myslivec, Pavel Pech, Andrej Slavik, Libor Šmíd, Václav Uhlíř a Tomáš Zábranský.

Kalendář je ve formátu A3 a skládá se z 13 tematických listů plus jednoho informačního, který je oproti zvyklostem vložený hned na druhé stránce.

Josef Jíra, předseda Západočeské pobočky uvádí: "Dlouho jsme přemýšleli nad technologií tisku, zda zvolit digitální nebo offsetový tisk. Nakonec rozhodla cena, která umožní poskytnout kalendář členům České astronomické společnosti za zajímavou cenu. Pokud si náš kalendář objednáte, tak budeme velmi rádi za vaši zpětnou vazbu třeba prostřednictvím facebooku, protože bychom rádi v tisku kalendáře pokračovali i v následujících letech a vaše odezva je pro nás důležitá!"

Mlhovina Kalifornie v souhvězdí Persea v kalendáři ASTROFOTO 2021 Autor: Martin Myslivec
Mlhovina Kalifornie v souhvězdí Persea v kalendáři ASTROFOTO 2021
Autor: Martin Myslivec
Vaše objednávky či dotazy zasílejte na pobočkový e-mail info@zpcas.cz (pokud jste členy ČAS, tak do poznámky napište vaše číslo průkazky).

Cena kalendáře pro člena ČAS je 140,- při osobním převzetí a 240,- včetně poštovného a balného. Cena kalendáře pro nečleny je 199,- při osobním převzetí a 299,- včetně poštovného a balného. Každý další objednaný kus bude účtovaný za 140,-. Výtěžek z prodeje je určen na činnost Západočeské pobočky ČAS.

Kalendáře jsou zasílány přes službu ZÁSILKOVNA. Kalendáře je možné si vyzvednout osobně v Plzni nebo v Rokycanech dle domluvy. Další možnost osobního převzetí bude v neděli 20. 12. od 14 do 14:30 na parkovišti Ikea Zličín.

[1] Další fotografie v kalendáři