Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Chcete si koupit hvězdárnu ? To není legrace.
Pavel Marek Vytisknout článek

Chcete si koupit hvězdárnu ? To není legrace.

Dnes se mi dostala nemilá informace, že možná další hvězdárna zmizí ze světa. O které hvězdárně mluvím se dočtete dále.

Spousta z Vás se již možná někdy podívala na hvězdárnu ve Ždánicích. Určitě nádherná budova, kterou nelépe popíše následujících pár řádek:

Předmětem dražby je zděný, podsklepený, dvoupodlažní, víceúčelový objekt s plochou střechou sestávající ze dvou funkčně samostatných, ale stavebně propojených částí. Ubytovací část o kapacitě 40 - 50 osob s vinárnou, Přízemí - vstupní hala, vinárna, bar, kuchyň, sklady a WC,

1. NP vstupní hala - zimní zahrada, ubytovací pokoje, sauna, bazén, odpočívárna, dílna, sklad, kotelna, strojovna a garáž pro dva vozy. 2. NP - ubytovací pokoje, spol. terasa, sklady, koupelna a WC. Hvězdárna - dvě polohovací kopule s dalekohledy, planetarium, zasedací místnost, promítací sál, kanceláře, učebny, terasa, šatny, WC a sklady.

Ubytovací kapacita cca 40 - 50 osob. Celková plocha pozemku činí 3.713 m2 včetně zastavěné plochy, zahradní částí s venkovním bazénkem a volnou stavební plochou. Celý areál je oplocen. Část pozemku o výměře 829 m2 který sousedí s areálem není oplocen a lze jej využít jako stavební místo. Vytápění celého objektu je ústřední plynové, el. rozvod 220/380 V, voda i kanalizace místní. TUV je v el. zásobníkových ohřívačích. Celý objekt je situován na konci obce u vedlejší silnice s výhledem do kraje. Dobrá dopravní dostupnost.

Smutně se to čte, no ale třeba to koupí opravdu nějaký fanda a astronomie ve Ždánicích bude dále pokračovat.

Je na závěr vyvolávací cena je 2.500.000,- Kč, což na takovýto kolos není zlé. Takže pokud máte zbytečných pár miliónů, možná si to koupíte místo rodinného domku.

Já o tom minimálně budu chvíli uvažovat :-) a snít.

PS: Pokud by jste potřebovali vědět nějaké další informace o prodeji, dejte mi vědět na astronomy@seznam.cz

Pokud máte zájem pomoci obraťe se na info@astro.cz

Pavel Marek

Autor je členem České astronomické společnosti od roku1985. Je členem sekce B.R.N.O. - sekce pozorovatelů proměnných hvězdpozorovatelské skupiny Medůza. Je členem Astronomické společnosti v Hradci Kralové. Astronomii se věnuje amatérsky od svých 9 let adnes se věnuje i praktickému pozorování zejména v oblasti proměnných hvězd ato jak vizuálně, tak CCD. Je vlastníkem i několika dalekohledu různýchkonstrukcí a určení.

Hmlovina Srdce