Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ČT: Skoro jasno

ČT: Skoro jasno

Česká televize začala vysílat pořad Skoro jasno, třinácti dílný cyklus o meteorologii. Prvni dva díly již proběhly, na další se můžete těšit příští týden ve čtvrtek 19.10. na ČT2 od 17:15.

Pokud je v televizi nestihnete, je možné sledovat již vysílané pořady na internetu (viz odkaz) a nebo se podívat na opakování následující pátek v 5:40 ráno.
Stránky pořadu Skoro jasno
Internetové vysílání pořadu

Témata jednotlivých dílů

• Teplota - již bylo vysíláno
  • Tlak vzduchu a meteorologický model - již bylo vysíláno
  • Vítr - 19.10. v 17:15
  • Oblačnost
  • Srážky
  • Atmosférické fronty
  • Meteorologický radar
  • Družice
  • Bouřky a tornáda
  • Vzduchové hmoty a znečištění ovzduší
  • Sluneční záření
  • Klimatologické oblasti světa a změna klimatu
  • Přírodní katastrofy způsobené počasím

27. vesmírný týden 2022

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 4. 7. do 10. 7. 2022. Měsíc bude v první čtvrti. Planety jsou vidět na ranní obloze. Kometa C/2017 K2 (PanSTARRS) se pohybuje souhvězdím Hadonoše. Aktivita Slunce je nízká. SLS je zpět ve VAB po úspěšném testu. Starship 24 a Super Heavy B7 poprvé se všemi motory. Před čtvrtstoletím se podařilo první úspěšné přistání na Marsu od mise Viking ze sedmdesátých let 20. století.