Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Den zavřených dveří na Astronomickém ústavu AV ČR

Den zavřených dveří na Astronomickém ústavu AV ČR

Astronomický pavilon AV ČR na pražském Spořilově

Zveme vás na Den zavřených dveří v Oddělení galaxií a planetárních soustav na pražském pracovišti Astronomického ústavu AV ČR, který v rámci Týdne vědy a techniky proběhne v neděli 8. listopadu od 18:00 a bude trvat zhruba hodinu (v případě velkého zájmu prodloužíme). Budeme streamovat na facebooku "Astronomický ústav AV ČR".

Téma: Superhmotné černé díry - jak byly objeveny a co o nich víme?

Kdy: 8. 11. 2020 od 18 hodin
Co: diskuze s vědci na téma černých děr
Kde: živé vysílání na facebooku Astronomického ústavu AV ČR

Letošní udělení Nobelovy ceny za fyziku se opět pohybovalo v oblasti astrofyziky. Nobelova cena byla udělena za objev, že formování černé díry je potvrzením obecné teorie relativity a za objev supermasivní černé díry ve středu naší Galaxie. A na výzkumu černých děr, včetně té supermasivní ve středu Galaxie, se podílíme.

Vyprávět, odpovídat na vaše otázky a diskutovat budou vědečtí pracovníci Soňa Ehlerová, Michal Bursa a Jiří Svoboda. Přijďte diskutovat s vědci. Tedy připojte se :-), pošlete předem otázky, budeme tu s odpověďmi pro vás. Otázky můžete posílat na suchan@astro.cz a ve zprávách na facebook Astronomického ústavu AV ČR

Dny otevřených dveří pro vás letos nechystáme, protože dveře nemůžeme otevřít, však víte proč. Ale nabízíme něco jiného. Vlastně to ani jiné není, prostě jako byste si povídali s vědci z Oddělení galaxií a planetárních systémů u nás. Jen to tentokrát bude po internetu. Těšíme se na vzdálené setkání s vámi.

Štítky: Astronomický ústav AV ČR