Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Asteroid 2002 NT7 může zasáhnout Zemi

Asteroid 2002 NT7 může zasáhnout Zemi

Astronomové pečlivě monitorují nově objevenou planetku o průměru asi 2 km, aby zjistili, zda je možné, že se s ní naše planeta srazí.

První výpočty ukazují, že taková možnost existuje a planetka s označením 2002 NT7 by mohla narazit do Země 1. února 2019. Ale vědci sami říkají, že se jedná jen o předběžné výpočty a riziko srážky je malé.

Planetka byla poprvé pozorována 9. července v rámci projektu LINEAR z Nového Mexika v USA. Kolem Slunce oběhne jednou za 837 dní. Důležité je nyní získat přesná měření její polohy na obloze, aby bylo možné dostatečně zpřesnit její dráhu sluneční soustavou a potvrdit či vyvrátit kolizní kurz se Zemí.

zdroj: CNN 25. července 2002

37. vesmírný týden 2021

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 13. 9. do 19. 9. 2021. Měsíc dorůstá od první čtvrti k úplňku a projde kolem Jupiteru se Saturnem. Večer je vidět také Venuše. Aktivita Slunce je nízká, ale mohli jsme konečně vidět řadu skvrn. Očekáváme velmi zajímavou soukromou misi Crew Dragonu s názvem Inspiration4. Rušno je i v okolí ISS, kde po ruské vycházce probíhá japonsko-francouzská. V týdnu mají odstartovat další várky družic pro satelitní internet – 36 OneWebů a 51 Starlinků. Po dvou startech čínských raket v minulém týdnu tu máme další i v tom následujícím. Před 70 lety zemřel významný český astronom František Nušl.

Metla čarodejnice

Ďalšia časť hmloviny Riasy.