Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Pastevec mezi Saturnovými prstenci

Pastevec mezi Saturnovými prstenci

2004-0921rings-lg.jpg
Saturnův měsíc Prometheus působí na vnitřním okraji Saturnova prstence F jako pastýř držící stádo v sevřeném tvaru. Prometheus je poměrně malým měsícem, má jen 102 kilometrů v průměru. Na snímku byl zachycen "z blízka", v době, když byla sonda Cassini naváděna na oběžnou dráhu okolo Saturnu PIA06098.(obrázek je nutno zvětšit)

Obraz byl pořízen úzko úhlovou kamerou už 5.srpna 2004, ze vzdálenosti 8.2 milionu kilometrů od Saturnu, přes filtr citlivý na zelené světlo. Obrazové rozlišení je 49 kilometrů na pixel. Kontrast byl mírně zvětšen ke zlepšení zobrazení.

Více informací o misi Cassini-Huygens získáte na http://saturn.jpl.nasa.gov a na domácí stránce snímků sondy Cassini http://ciclops.org. 21. září

27. vesmírný týden 2022

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 4. 7. do 10. 7. 2022. Měsíc bude v první čtvrti. Planety jsou vidět na ranní obloze. Kometa C/2017 K2 (PanSTARRS) se pohybuje souhvězdím Hadonoše. Aktivita Slunce je nízká. SLS je zpět ve VAB po úspěšném testu. Starship 24 a Super Heavy B7 poprvé se všemi motory. Před čtvrtstoletím se podařilo první úspěšné přistání na Marsu od mise Viking ze sedmdesátých let 20. století.