Úvodní strana  >  Články  >  Světelné znečištění  >  Český rozhlas Regina, rozhovor s P. Suchanem ze 7.

Český rozhlas Regina, rozhovor s P. Suchanem ze 7.

Ve čtvrtek 7.března 2002 odvysílal Český rozhlas Regina rozhovor redaktorky Martiny Vrbové s Pavlem Suchanem ze Štefánikovy hvězdárny na Petříně o světelném znečištění.
záznam vysílání (1MB)

10. vesmírný týden 2024

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 4. 3. do 10. 3. 2024. Měsíc na ranní obloze ubývá k novu. Na večerní obloze je vidět Jupiter a Uran. Aktivita Slunce se mírně snížila. Pozorujeme zvířetníkové světlo a stále jasnější kometu 12P/Pons-Brooks. Očekáváme start rakety Falcon 9 s kosmickou lodí Crew Dragon k ISS s posádkou mise Crew-8. Před 45 lety proletěl Voyager 1 nejblíže Jupiteru. Před 460 lety se narodil David Fabricius, objevitel první proměnné hvězdy.

Kometa 62P/Tsuchinshan

Snímek komety 62P/Tsuchinshan. Rozměry obrázku jsou 38 x 31 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Proti originálu je 2x zmenšen. Vzdálenost od Země 0.548 au, od Slunce 1.510 au.