Úvodní strana  >  Články  >  Světelné znečištění  >  Komise pro přípravu prováděcího předpisu

Komise pro přípravu prováděcího předpisu

28. února 2002 byli dohodou pěti představitelů astronomických organizacíČR (AsU AV, AsU UK, Národní astronomický komitét, SHaP a ČAS)nominováni astronomové Jan Hollan z brněnské hvězdárny a Pavel Suchan zpražské hvězdárny (náhradník Petr Pravec z Astronomického ústavu AV ČR)do komise zřízené Ministerstvem životního prostředí pro přípravuprováděcího předpisu o světelném znečištění k Zákonu o ochraně ovzduší.

Kromě dvou zástupců astronomů jsou v komisi dva zástupci organizací proosvětlování, zástupce Svazu měst a obcí a dva pracovníci Ministerstvaživotního prostředí.

Komise se poprvé sešla 6.3.2002. Podněty pro její jednání zasílejte naadresu suchan@observatory.cz

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích