Úvodní strana  >  Články  >  Světelné znečištění  >  Světelné znečištění netrápí jenom astronomy!

Světelné znečištění netrápí jenom astronomy!

Chvíle vánočních prázdnin leckdo z nás prožil také na lyžích. A když toho moc nenajezdíte přes den, rádi přijmete nabídku nočního lyžování. Že naše noční lyžování není pro přírodu a ochranu nočního životního prostředí snadné, že lze sjezdovky osvětlovat špatně a bezohledně, ale také ohleduplně, to se můžete dočíst na serveru iDnes v článku Krkonoše: noční romantika, nebo světelný cirkus?, který popisuje snahu Krkonošského národního parku ochránit noční prostředí.

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 19. 4. do 25. 4. 2021. Měsíc na večerní obloze bude dorůstat od čtvrti k úplňku. Mars je večer nad západním obzorem. Do středy jsou nad ránem jsou dobré podmínky pro pozorování komety C/2020 R4 (ATLAS). Ráno nad jihovýchodem jsou nízko nad obzorem Saturn a Jupiter. Na Zemi se vrátila tříčlenná posádka v lodi Sojuz MS-17. K ISS má odstartovat čtyřčlenná posádka v lodi Crew Dragon. Vrtulníček Ingenuity úspěšně otestoval nový palubní software a na pondělí je v plánu pokus o vzlet. Před 50 lety vynesla raketa Proton-K první orbitální stanici Saljut.