Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Stručně k dnešnímu zatmění

Stručně k dnešnímu zatmění

Částečné zatmění Slunce 4. 1. 2011
Autor: Aleš Majer

Kde pozorovat? Kdy a jak. Poběží někde online přenos? V článku jsou stručné informace a odkazy na další stránky.

Dnešní částečné zatmění Slunce lze pozorovat prakticky na všech hvězdárnách v ČR a pozorování pořádá i řada dalších členů České astronomické společnosti i astronomové amatéři.

Časový průběh částečného zatmění Slunce 20. 3. 2015

Na stránce Zatmění v ČR je seznam měst, kde se pozorování určitě uskuteční. Nezapomeňte si dobře chránit svůj zrak, a to i v maximální fázi zákrytu Slunce.

Přímý přenos částečného zatmění poběží například z Kadaně a Valašského Meziříčí.

Přímý přenos úplného zatmění se pokusí z Faerských ostrovů přenášet tým Slooh Observatory.
Přenos pochopitelně chystá i speciální web solareclipse.fo.

Základní informace k dnešnímu zatmění v tiskovém prohlášení AsÚ Ondřejov a ČAS.

Souhrnné informace k zatměním Slunce

Štítky: Zatmění Slunce, Částečné zatmění Slunce

17. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 22. 4. do 28. 4. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Přechod Ganymeda a jeho stínu nastává v úterý 23. dubna nad ránem. Skvrny na Slunci opět mizí. Na ISS dorazila zásobovací loď Cygnus. Další společnost testuje motorické přistání se znovupoužitelnou raketou. Test Crew Dragonu skončil havárií. Před 50 lety spadly meteority v Irsku i do obchodního centra a před 245 lety se narodil Francis Baily.

Hvězdy v Čerčanech

Čerčany a časosběr foto 60 minut.