Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 29. týdnu (17. - 23.7. 2006)

Úkazy na obloze ve 29. týdnu (17. - 23.7. 2006)

Úkazy na obloze ve 29. týdnu (17. - 23. července 2006)

Slunce vstupuje 23. 7. v 1 h 18 min do znamení Lva. Měsíc je 17. července ve 21 h 12 min v poslední čtvrti. V tomto týdnu prochází souhvězdími Ryb, Berana, Býka a Blíženců. 20. července ráno se promítá poblíž hvězdokupy Plejády v souhvězdí Býka, 23. července za ranního svítání prochází na obloze poblíž Venuše.

Planety Velmi jasná Venuše (-3,9 mag, přechází ze souhvězdí Býka přes výběžek Orionu do Blíženců) září od tří hodin ráno nad východoseverovýchodem. Na večerní obloze svítí nízko nad západoseverozápadem načervenalý Mars (1,8 mag, Lev; promítá se poblíž hvězdy Regulus, konjunkce Marsu s Regulem nastává 22.7.). Jasný Jupiter (-2,2 mag, Váhy) zapadá po půlnoci. Uran (5,8 mag, Vodnář) je - podobně jako planeta Neptun (7,8 mag, Kozoroh) - pozorovatelný dalekohledem téměř celou noc kromě večera.

16. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 4. do 21. 4. 2019. Měsíc bude v úplňku. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Slunce stále zdobí větší skvrna. Astronomové publikovali první snímek černé díry, který zároveň potvrzuje teorii. Izraelská sonda Beresheet sice nezvládla přistání, ale úspěch podnítil plány na misi nové sondy. Falcon Heavy vykonal perfektní první komerční start. ESA přiblížila možnosti dalšího postupu krtka sondy InSight. Před pěti roky skončila dopadem na Měsíc mise sondy LADEE.