Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 31. týdnu (31.7.-6.8.2006)

Úkazy na obloze ve 31. týdnu (31.7.-6.8.2006)

Úkazy na obloze ve 31. týdnu (31. července - 6. srpna 2006)

Měsíc je 2. srpna v 10 h 45 min v první čtvrti. V tomto týdnu prochází souhvězdími Panny, Vah, Štíra, výběžkem Hadonoše a Střelcem. 31.7. večer se promítá poblíž hvězdy Spika v souhvězdí Panny, 1. a 2.8. nedaleko Jupiteru. 4.8. večer je Měsíc v konjunkci s hvězdou Antares ve Štíru; nastává zákryt Antara Měsícem, úkaz však není z našeho území pozorovatelný.

Planety:Mars (prochází souhvězdím Lva, jasnost 1,8 mag) je viditelný večer velmi nízko nad západem, jasný Jupiter (-2,1 mag, Váhy) svítí na obloze v první polovině noci. Na ranní obloze září velmi jasná Venuše (-3,9 mag), koncem týdne se nízko nad východoseverovýchodem objevuje také Merkur, který je 7. srpna v největší západní elongaci. Obě planety procházejí souhvězdím Blíženců.

Zajímavé úkazy: V tomto týdnu jsou na obloze dobře viditelné ranní přelety Mezinárodní kosmické stanice.

17. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 22. 4. do 28. 4. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Přechod Ganymeda a jeho stínu nastává v úterý 23. dubna nad ránem. Skvrny na Slunci opět mizí. Na ISS dorazila zásobovací loď Cygnus. Další společnost testuje motorické přistání se znovupoužitelnou raketou. Test Crew Dragonu skončil havárií. Před 50 lety spadly meteority v Irsku i do obchodního centra a před 245 lety se narodil Francis Baily.

Úplněk