Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Česká astronomická společnost je na Instagramu!
Jan Herzig Vytisknout článek

Česká astronomická společnost je na Instagramu!

Logo ČAS
Autor: ČAS

Instagram je v současné době velmi populární sociální sítí, ale na rozdíl od Facebooku na ní dlouhou dobu chyběl účet České astronomické společnosti. To je ale již v současné chvíli minulostí. Od minulého týdne náš instagramový profil úspěšně funguje a nyní na něm můžete nalézt již více než 20 příspěvků s vesmírnou tématikou. Pokud tedy i vy tuto sociální síť využíváte, neváhejte nás začít sledovat! A pokud zatím ne, možná se právě založení našeho účtu stane důvodem, proč s Instagramem začnete.

Již dlouhou dobu úspěšně funguje náš účet na Facebooku, ale zejména v posledních letech Instagram nabírá na popularitě. A protože velké množství lidí nepoužívá Facebook, ale jen Instagram, byla by velká škoda, aby uživatelé Instagramu neměli možnost dozvídat se o vesmírných novinkách, podobně jako je tomu u Facebooku. Navíc se dá tvrdit, že celkově na Instagramu nelze nalézt příliš účtů informujících o astronomii a kosmonautice v českém jazyce. I díky tomu doufáme, že si mnoho lidí k našemu instagramovému účtu najde cestu a podaří se nám tím rozšířit povědomí o vesmíru zase o trochu více.

Každý všední den zveřejňujeme na našem účtu alespoň dva příspěvky, přičemž jeden z nich většinou tvoří upoutávku na nový článek na našem webu, zatímco druhý informuje například o nových snímcích z Hubbleova nebo Webbova dalekohledu. V nejbližší budoucnosti počet příspěvků za den určitě ještě naroste, jelikož se více zaměříme na dění na aktuální noční obloze a v souvislosti s tím budeme zveřejňovat nejnovější fotky od mnoha astrofotografů.

Instagramový účet České astronomické společnosti Autor: Instagram/ Jan Herzig
Instagramový účet České astronomické společnosti
Autor: Instagram/ Jan Herzig

V současné době účet spravuje převážně autor tohoto článku, ale jedním z cílů, kterých prostřednictvím našeho instagramu chceme dosáhnout je, aby se na jeho obsahu mohlo podílet ať už menším či větším dílem mnoho z Vás, našich čtenářů. Pokud byste tedy měli zájem přispět nám nějakou svojí fotografií nebo krátkou informací o aktuálním dění v astronomii a kosmonautice jako takové, neváhejte nás kontaktovat. K tomu využijte mail Jana Herziga, herzig@astro.cz, nebo možnost poslání zprávy našemu účtu na Instagramu.

Pokud Vás tento článek zaujal, neváhejte si na Instagramu hned vyhledat náš účet. Učinit tak můžete buď kliknutím sem nebo do vyhledávače na Instagramu zadejte ceska.astronomicka.spolecnost. Pak už zbývá jen začít nás sledovat a budete každý den v obraze, co se vesmíru týče. Příspěvkům, co Vás zaujmou, nezapomeňte dát To se mi líbí a pokud budete mít nějakou vesmírnou otázku nebo nám budete chtít sdělit cokoliv jiného, využijte k tomu komentáře. A určitě se vyplatí instagramový účet navštívit, i když nás již sledujete na Facebooku nebo jste pravidelnými čtenáři tohoto webu, jelikož část příspěvků, co zveřejňujeme na Instagramu, na našich jiných platformách nenajdete.

[1] Česká astronomická společnost - Instagram

Jan Herzig

Narodil se roku 2008 v Plzni, celý svůj život ale žije v Horšovském Týně. Studuje na Gymnáziu J. Š. Baara v Domažlicích. Vesmír ho uchvátil v 11 letech, nyní mu věnuje většinu svého času. Věnuje se teoretické i praktické astronomii. Na teoretické obdivuje možnost popsání vesmíru pomocí elegantních rovnic. V souvislosti s praktickou ho fascinuje pohled na vesmír vlastníma očima i svým dvaceticentimetrovým dalekohledem. Baví ho i popularizace astronomie a kosmonautiky, a to jak psaním článků, tak komentováním na youtube či v rádiu. Roku 2021 vyhrál 18. ročník Astronomické olympiády kategorie GH, o rok později pak 19. ročník v kategorii EF. Na XXVI. Mezinárodní astronomické olympiádě získal bronzovou medaili, na I. Mezinárodní olympiádě v astronomii a astrofyzice pro juniory zlatou medaili. Správce Instagramu ČAS.

Štítky: ČAS, Instagram ČAS, Facebook ČAS, Novinky