Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Exkurze do technického muzea v Mnichově 21. dubna 2012
Josef Jíra Vytisknout článek

Exkurze do technického muzea v Mnichově 21. dubna 2012

Exponáty v technickém muzeu v Mnichově. Autor: Josef Jíra
Exponáty v technickém muzeu v Mnichově.
Autor: Josef Jíra
Západočeská pobočka ČAS ve spolupráci s oddělením fyziky FPE pořádá v termínu 21. dubna 2012 exkurzi do Německého muzea v Mnichově. Sbírku tohoto muzea tvoří více než 100 000 exponátů ze světa vědy a techniky. Právě díky velkému množství originálních exponátů je řazeno k nejzajímavějším muzeím techniky na světě. Sbírky jsou velmi rozsáhlé a natolik pestré, že zde každý návštěvník nalezne to, co ho zajímá. K vidění jsou exponáty spojené s lodní dopravou, těžbou surovin, replikou lidských buněk či expozice moderní fyziky, naleznete zde modely aut, letadel. Muzeum nabízí skutečné originální exponáty jako je V2, řez skutečnou ponorkou a další.

Exponáty v technickém muzeu v Mnichově. Autor: Josef Jíra
Exponáty v technickém muzeu v Mnichově.
Autor: Josef Jíra
Exkurze se uskuteční v případě dostatečného počtu účastníků. Potvrzení o Vaší účasti zasílejte prostřednictvím e-mailu na adresu info(zavinac)zpcas.cz

Organizační záležitosti:

Termín: 21. dubna 2012 (sobota)
Čas odjezdu: z Plzně 5 hodin 30 minut z parkoviště u Hamburku (současná budova soudu u malého Tesca)
Návrat: cca 22 hodin
Doprava (cena): autobusem v hodnotě 630,- (cena nezahrnuje vstupné a pojištění, které si každý účastník zajišťuje individuálně)
Vstupné: budeme žádat o zvýhodněné vstupné pro skupinu, kde by cena neměla přesáhnout 3€
Otevírací doba: od 9 hodin do 17 hodin (www.deutsches-museum.de)

Převzato a další informace: Západočeská pobočka České astronomické společnosti.

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích